Hoppa till innehåll

Två Registratorer till Diskrimineringsombudsmannen

Publiceringsdatum
25 juli 2024
Antal tjänster
2
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Om tjänsten Som Registrator kommer du att arbeta med att sekretessgranska samt att vid behov redigera bort information som inte ska lämnas ut. I rollen ingår även att tillsammans med kollegorna löpande bidra till, genomföra och följa upp utveckling av processer inom informationsförvaltning och registratur på DO. En del i utvecklingsarbetet är att förfina rutiner och hitta nya moderna lösningar.  I din roll som Registrator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - posthantering, diarieföring och arkivering - stödja myndighetens medarbetare i interna frågor gällande registrering och arkivering samt ta fram ärendestatistik - återsökning av handlingar enligt upprättad arkivförteckning samt att hålla handlingar ordnade - besvara telefonsamtal och e-post från allmänheten Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsterna som Registrator är ett konsultuppdrag på heltid med start under september månad och beräknas pågå t.om. slutet av januari och mars månad. Uppdraget ska utföras under kontorstid, helgfri måndag till fredag klockan 08:00 - 16:30 i DO:s lokaler. Allmänna krav för tjänsten: - registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator. - goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. - kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv m.fl.). - kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktionens ansvar. - kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Specifika krav: - erfarenhet av att ha arbetat i digitalt diarium i minst ett (1) år  - kunna kommunicera utan besvär på engelska såväl i tal som skrift  - god förmåga att samarbeta, att ta initiativ samt vara noggrann. För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. Kammarkollegiet Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Mattias Enbacka via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 alt. via e-post: mattias.enbacka@adecco.se  Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se Välkommen med din ansökan!
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
14 augusti 2024 (17 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se