Projektledare till Nordomatic Johanneshov
Ta klivet in en fartfylld bransch med spännande, gröna projekt! Nordomatic söker efter en projektledare till deras avdelning Integration och vill ha med dig på tåget. Du har ett brett med olika typer av projekt och entreprenader för att säkerställa en kvalitativ leverans av Nordomatics högteknologiska lösningar. Tveka inte, sök nu!
Om tjänsten
Nordomatic är ett svenskgrundat företag som idag är den ledande, oberoende partnern inom fastighetsautomationsbranschen. Med sin specialisering inom "smart buildings" och energieffektivisering levererar de högteknologiska lösningar till större fastigheter och entreprenader för att bidra till den gröna, hållbara omställningen.
I rollen som projektledare på Integration arbetar du med olika typer av entreprenader och projekt. Du ansvarar för helheten vad det gäller projektgenomförande, ekonomisk uppföljning och kunddialog. Det är av vikt att du har kunskap och förståelse för entreprenadjuridiska frågor för att kunna hantera förhandlingar och kravställningar i dialog med Nordomatics kunder. Vidare är du en representant för Nordomatic på respektive projekt vilket förutsätter att du på ett karismatiskt och tydligt sätt leder arbetet tillsammans med dina kollegor.
Du erbjuds
- Ett fartfyllt arbete i en framtidssäkrad bransch
- En långsiktig tjänst på Nordomatic som är certifierat Karriärföretag
- En konsultchef som är mån om din personliga och professionella utveckling
Arbetsuppgifter
- Planering av projektgenomförande och tillhörande budget
- Upphandling av tjänster och material
- Progressrapportering till enhetschef och uppföljning med projektgrupp
- Leverans av relevant dokumentation i förhållande till projekt
Kvalifikationer
- Har tidigare erfarenhet som arbetsledare, projektledare eller platschef inom el, ventilation och rör
- Har goda kunskaper inom entreprenadjuridiska avtalsfrågor (AB04/ABT06)
- Har erfarenhet av ekonomisk uppföljning
- Innehar B-körkort
- Flytande i svenska och engelska, då bägge språken förekommer i dialog med kunder och dokumentation
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet att arbeta med styr-och övervakning
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
I den här rekryteringsprocessen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi förväntar oss att du är en van ledare och kan hantera tuffa förhandlingar och hantera intressekonflikter. Det är viktigt att du är tydlig i din kommunikation gentemot andra och kan agera lugn och saklig i stressiga situationer.
Vår rekryteringsprocessDenna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.