Hoppa till innehåll

Inköpsassistent till ApoEx!

Publiceringsdatum
09 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

ApoEx är ett ungt och entreprenörsdrivet företag med stora ambitioner på framtiden. De söker nu dig som är i början av din karriär och som vill ta dig an rollen som inköpsassistent; en roll där du självständigt kommer få genomföra och ta beslut inom inköpsområdet. Välkommen in med din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval! OM TJÄNSTEN ApoEx erbjuder läkemedelsförsörjning och angränsande tjänster för både offentliga och privata vårdgivare. Verksamheten kännetecknas av kunddriven innovation och attityden att ingenting är omöjligt. De erbjuder dig en utvecklande arbetsplats där du ges stor frihet under ansvar redan från första dagen. Som inköpsassistent kommer du att ha en god insyn i samtliga processer berörda av inköpsorganisationen och vid behov fylla de kunskapsluckor som kan finnas. Du förväntas självständigt söka kunskap och/eller lösningar på de utmaningar som kan uppstå i verksamheten, exempelvis ärendehantering eller to-do's. Detta är en visstidsanställning som sträcker sig till september 2025. Du erbjuds: - En operativ och administrativ roll i ett dynamiskt, entreprenörsdrivet och växande bolag med ett starkt fokus på digitalisering och automatisering - Möjligheten att lära dig mer om inköp- och logistikflöden av erfarna, kompetenta och stöttande kollegor - En trygg visstidsanställning hos en kollektivavtalsansluten arbetsgivare med goda anställningsvillkor, friskvårdsbidrag, tjänstepension och en arbetsplats där engagemang och driv värderas högt! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Uppföljning av säkerhetslageravtal med Regioner och kundkontakter gällande säkerthetslager * Beställa och koordinera vaccinleveranser * Förbereda och delta i sortimentsmöten med kund * Andra på avdelningen vanligt förekommande uppgifter * Verka för att minimera ApoEx betydande miljöaspekter * Ansvara för att förbättra och utveckla processer som rör relateradearbetsuppgifter, samt att säkerställa att rutiner etableras, dokumenteras och efterlevs för arbetet som utförs inom ramen för ovan arbetsuppgifter VI SÖKER DIG SOM - Har en avklarad eftergymnasial utbildning, med fördel inom ekonomi, logistik eller inköp - Har någon form av erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom exempelvis orderläggning och logistikflöde - God systemvana, inkl. Google Sheets - Skriver och kommunicerar obehindrat i det svenska språket då det används i detdagliga arbetet Det är meriterande om du har erfarenhet av läkemedelsbranschen. I den här rekryteringsprocessen kommer vi att lägga stor vikt på dina personliga egenskaper och din potential. För att i trivas i rollen ser vi att är nyfiken och har en god prioriteringsförmåga, samt van att hantera flera arbetsuppgifter parallellt med ett framgångsrikt resultat. Vi tror även att du är: - Flexibel - Strukturerad - Självgående - Noggrann Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om ApoEx här!
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
10 augusti 2024 (21 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se