![Academic Work logotyp](https://jobb.blocket.se/i/bannerflow/66/6601912998.jpg)
Activation Manager till JTI
Nu ges möjlighet för dig som vill utvecklas på JTI, som har i hela nio år i rad blivit utsedda till Sveriges bästa arbetsgivare av det oberoende globala institutet Top Employer, att arbeta i rollen som Activation Manager. I rollen är du en viktig nyckelperson i arbetet att utveckla, såväl operativt som strategiskt, JTIs B2B webbportal i Sverige samt att utveckla och koordinera säljverktyg för Danska marknaden. Läs mer nedan och ansök redan idag, då start är omgående.
Om tjänsten
Academic Work söker för JTIs räkning en Activation Manager. Hos JTI tillges du ett mångsidigt och dynamiskt jobb med en ledande Top Employer i Sverige. Du kommer ingå i en familjerik företagskultur kombinerat med utvecklingsmöjligheter likväl som du erbjuds flexibelt arbetsschema och arbetsplats, såväl hemmakontor som i toppmodern kontorsmiljö. JTI erbjuder omfattande tilläggsförmåner som bland annat företagspensionsplan, bonus och måltidsplaner med stöd.
I rollen som Activation Manager kommer du att rapportera till Consumer and Trade Activation Manager Scandinavia. Du kommer att arbeta över marknader i nära samarbete med olika avdelningar internt såsom Brand Managers, Strategic Insights, Sales Planning, Sälj och externa byråpartners som driver varumärkeskännedom, synlighet och försäljning. Vidare kommer du att bland annat:
Arbetsuppgifter
- Utveckla, planera och koordinera JTIs B2B Webbportal i Sverige
- Utveckla, planera, producera och koordinera säljverktyg för Danska marknaden
- Analysera och förstå kundernas behov samt stötta försäljningen och kundkommunikationen
- Mäta, följa upp och rapportera aktiviteter och verktyg, inklusive budget och KPIer
- Dela “best practice” internt samt med andra marknader, för gemensam framgång och utbyte av lokala erfarenheter och lärdomar
Kvalifikationer
- Har examen inom marknadsföring, ekonomi och/eller försäljning eller annat som vi bedömer likvärdigt
- Har stort intresse för och erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, då det används i det dagliga arbetet
- Har goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Power Point där du är trygg i att skapa professionella presentationer samt Excel för att skapa enkla och tydliga uppföljningar
Det är meriterande om du även:
- Har erfarenhet av att arbeta med B2B Webbportaler
- Har erfarenhet av konsument- och butiksaktivering
För rollen värderar vi dina personliga egenskaper högt och söker dig som är:
- Strukturerad
- Initiativtagande
- Resultatorienterad
Övrig information
- Start: Omgående enligt överenskommelse
- Uppdrag: Inleds med 6 månaders provanställning med ambitionen till tillsvidareanställning därefter såvida alla parter är nöjda
- Omfattning: Heltid, 40 h/v
- Placering: Sveavägen, Stockholm
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.