Hoppa till innehåll

Registrator till myndighet

Publiceringsdatum
12 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Arbetsbeskrivning


Vår kund, som är en myndighet, söker en engagerad registrator som vill vara med och bidra till deras viktiga arbete. Som registrator har du en nyckelroll inom myndigheten och arbetar med informationsförvaltning. Du får möjlighet att delta i utvecklingen av myndighetens rutiner och arbetssätt inom detta område. Tjänsten är placerad på infrastruktursektionen och du rapporterar direkt till sektionschefen. Har du högskoleutbildning eller likvärdig bakgrund? Alternativt, gymnasieutbildning med minst ett års erfarenhet som registrator? Då kan du vara rätt person för det här uppdraget.

Detta är ett uppdrag med start i september. 6 månaders uppdrag med chans till förlängning.

Ansvarsområden

Som registrator kommer du att samordna alla begäran om allmänna handlingar som kommer in till myndigheten. Dina arbetsuppgifter inkluderar även att sekretessgranska och vid behov redigera bort information som inte ska lämnas ut. Du kommer tillsammans med kollegorna att bidra till, genomföra och följa upp utvecklingen av processer inom informationsförvaltning och registratur på myndigheten. En del av utvecklingsarbetet innebär att förfina rutiner och hitta nya moderna lösningar.

Löpande arbetsuppgifter inkluderar posthantering, diarieföring, arkivering, återsökning av handlingar enligt upprättad arkivförteckning samt att hålla handlingar ordnade. Du kommer även att besvara telefonsamtal och e-post från allmänheten, stödja myndighetens medarbetare i interna frågor gällande registrering och arkivering samt ta fram ärendestatistik. Samverkan med många kontakter, både internt inom myndigheten och med externa parter, är en naturlig del av arbetet.

Kvalifikationer

  • registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator
  • goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv m.fl.)
  • kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktionens ansvar
  • kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
  • erfarenhet av att ha arbetat i digitalt diarium i minst ett (1) år
  • kunna kommunicera utan besvär på engelska såväl i tal som skrift

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
18 augusti 2024 (22 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se