Hoppa till innehåll

Assistent till generaldirektören

Publiceringsdatum
03 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

På Arbetsmiljöverket jobbar vi tillsammans för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet. Därför hjälper vi arbetsgivare att uppfylla de krav som finns och informerar om hur arbetsmiljöarbetet blir en naturlig del av vardagen. Med arbetsmiljölagen som grund tar vi fram regler, inspekterar arbetsplatser och sprider kunskap om arbetsmiljöfrågor. Uppdraget är allvarligt men vår vardag präglas av arbetsglädje och vi är omtänksamma och hjälpsamma kollegor.Ditt nya jobb Din huvuduppgift är att ge ett kvalificerat administrativt stöd till generaldirektören och ledningsstaben. Det innebär bland annat kalenderstöd, koordinering av möten både internt och externt, ta fram underlag till gd, beredningar, hantering av inkommande mejl till generaldirektör/funktionsbrevlåda, diarieföring av handlingar, telefonpassning och resebokningar. Det kan också ingå att skriva protokoll eller föra minnesanteckningar i olika forum, till exempel myndighetens ledningsgruppsmöten eller insynsråd. Du bistår i olika projekt/program, myndighetsövergripande uppdrag och i kontakter med arbetsmarknadens parter. Du stödjer också i arbetet med stabens ekonomi och planering och du är redaktör för ledningsstabens innehåll på intranätet. Som generaldirektörens assistent ingår du i ledningsstaben och din närmaste chef är stabschefen. I staben ingår sex ytterligare roller såsom verksamhetsutvecklare, handläggare och projektledare.  Rollen kräver att du har: • Gymnasieexamen. • Minst tre års aktuell yrkeserfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter inom offentlig sektor. • God erfarenhet av arbete med ledningsstöd och planering. • Vana av att skriva olika typer av dokumentation såsom protokoll. • Gedigen och aktuell kunskap av arbete i Officepaketets alla delar och med särskilt fokus på Outlook. • Aktuell praktisk erfarenhet av att arbeta i olika digitala system t.ex. för ärende- och dokumenthantering av offentliga handlingar samt ekonomiadministration. • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du även har: • Arbetat i något eller flera av systemen Public 360, Proceedo och Unit4/Agresso. Som person ser vi att du kommer att trivas och lyckas i rollen om du är positiv och kan anpassa dig till ändrade omständigheter. Du tycker om att ge service i stort och smått. Du är uppmärksam på saker som behöver tas tag i, prioriterar och löser uppgifter. För dig är det enkelt att ta kontakter och bygga relationer och du är bra på att samarbeta. I ditt arbete agerar du med stor självständighet och gott omdöme. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser. En anställning hos oss kan innebära att befattningen placeras i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med eller utan registerkontroll kan därför komma att göras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning genomförs enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Vad vi erbjuder dig Arbetsmiljöverket är en trygg arbetsgivare och en myndighet som hela tiden förändras med samhället vi verkar i. Vi är stolta över att få använda vår kunskap och vårt förtroende i vårt viktiga samhällsuppdrag. Tillsammans skapar vi en inkluderande kultur, som rymmer hjärta, mod och hjärna. Hos oss blir hela du en viktig del i något större. Anställningen är en tillsvidareanställning, på heltid och är för närvarande placerad på vårt kontor i Solna. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning på sex månader. Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha en hållbar arbetsmiljö och en balans mellan jobb och fritid. Därför har vi flexibla arbetstider eller tillämpar förtroendearbetstid och ger möjlighet till distansarbete när verksamheten så tillåter. Mer om oss och våra förmåner finner du på https://www.av.se/om-oss/Jobba-hos-oss/vara-formaner-och-villkor.  Så rekryterar vi Vi använder kompetensbaserad rekrytering, både för att kvalitetssäkra rekryteringen och för att motverka diskriminering. Vi ber dig därför att endast bifoga ett CV, och svara på några frågor istället för ett personligt brev när du registrerar din ansökan. Intervjuer sker från vecka 33. I urvalsprocessen kommer vi att använda oss av arbetspsykologiska tester. Även arbetsprov kan komma att ingå. Vi tycker att det är viktigt att även du får göra din bedömning av oss. Därför välkomnar vi frågor före såväl som under rekryteringsprocessen. Fackliga kontaktpersoner är Adam Jansson för Saco, Marita Jonsson för ST samt Jenny Bengtsson för Seko. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel: 010-730 90 00. Vill du jobba tillsammans med oss för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet?  Varmt välkommen med din ansökan senast den 7 augusti 2024!
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
07 augusti 2024 (32 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se