Hoppa till innehåll

Junior koncernredovisningsekonom

Publiceringsdatum
04 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

AMBLIN söker en junior koncernredovisningsekonom – hos oss får du kunskaper för att fortsätta din utvecklingsresa!

Hos Amblin kommer du att få möjligheten att jobba med olika typer av kvalificerade uppdrag där du ges chansen till personlig utveckling inom företaget.

Om AMBLIN

AMBLIN är ett konsultföretag som levererar ekonomitjänster till fastighetsbranschen med huvudkontor i Solna. Bolaget bedriver verksamhet inom två affärsområden; Ekonomikonsultationer samt Ekonomisk förvaltning. Bolaget grundades 2002 och har idag ca 50 medarbetare. Vi anser att ett bra konsultföretag kännetecknas av kompetens, service, engagemang, tillgänglighet och ambition. Detta är nyckelord som definierar vår verksamhet och genomsyrar varje del av vårt arbete.

För att kunna upprätthålla den höga kvaliteten och goda servicen vi erbjuder våra kunder, satsar vi mycket på kompetensutveckling, både via intern- och externutbildningar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning på sex månader. Vi tillämpar flexibel arbetstid och möjligheter till distansarbete.

Förutom kontinuerlig kompetensutveckling erbjuder vi fördelaktig tjänstepension och friskvårdsbidrag tillsammans med andra förmåner via förmånsportalen Benify.

Vi månar mycket om medarbetarnas trivsel och genomför gemensamma aktiviteter, både under och utanför kontorstid. Mer information om AMBLIN hittar du på: www.amblin.se

Ditt uppdrag i stort:

Då vi söker dig som fortfarande är junior så kommer du att succesivt växa in i och överta ansvarsområden. Ditt fokus kommer att vara på konsolidering och finansiell rapportering, huvudsakligen enligt IFRS, samt att leda förvaltningsteamet för respektive portfölj. Du ansvarar för att projektleda, kvalitetssäkra och rapportera ett flertal fastighetsportföljer.

·Som koncernredovisningsekonom hos Amblin är det viktigt att du har ett intresse för att planera, strukturera och leverera i tid på högsta nivå där du tar ansvar för teamet och dess arbete.

·Du känner dig trygg med dina kunskaper inom fastighetsredovisning och vill utvecklas inom koncernredovisning.

· Du har ett gott omdöme och är en lagspelare som bidrar till en god stämning och arbetsmiljö.

·Du har en kommunikativ förmåga som gör att du kan förmedla information på ett tydligt sätt gentemot kunder och den interna organisationen.

·Du är lösningsfokuserad och bemöter kunder på ett professionellt sätt.

· Du leder och utbildar dina medarbetare i teamen vilket gör att du behöver ha en god pedagogisk förmåga.

Dina ansvarsområden:

•Upprätta konsolidering enligt IFRS och K3.

• Leda processen av förvärv och försäljning av fastigheter/bolag; pro forma, tillträde.

likvidavräkning.

• Upprätta kassaflödesanalys för koncern samt legala bolag

• Upprätta och kvalitetssäkrar uppgifterna i finansiell rapportering, delårsrapportering och årsredovisning i våra eller klienters mallar.

• Upprätta och kvalitetssäkra bankrapportering, covenants, ICR, LTV, DSCR.

• Ansvara och kvalitetsgranska inkomstdeklarationer.

• Ansvara och kvalitetsgranska budget och analysera utfall mot budget.

• Granska och kvalitetssäkra bokslut, ÅR.

• Upprätta och ansvara för fastighetstaxering.

• Leda processen med att planera och genomföra uppdragsstart av nya klienter.

•Vara uppdaterad på förändringar enligt gällande lagar och förordningar.

Utveckling:

• Kontinuerligt upprätta och löpande granska samt uppdatera befintliga instruktioner.

• Vara lyhörd på teamets synpunkter på förbättringar i instruktioner.

•Kontinuerligt kommunicera med teamet gällande nya instruktioner eller gällande uppdateringar av instruktioner.

• Inkomma med förslag på utveckling av rapportmallar i Excel och systemstöd.

• Inkomma med förslag på effektiviserings- och kvalitetsförbättringar.

• Vara aktiv i din egen och dina medarbetares kompetensutveckling.

Kontakter och merförsäljning:

•Agera ett stöd och rådge kunderna i frågor som rör ekonomisk förvaltning, transaktioner och rapportering.

•Planera kontakt och bidra till goda relationer med revisorer och andra konsulter.

•Identifiera möjligheter och bidra till merförsäljning av konsultationer och uppdrag.

Ledarskap:

·Ha ett intresse för att vara en ledare och utvecklas i den rollen.

· Stödja och motivera dina teammedlemmar.

· Få teamet att samarbeta och leverera i tid med bibehållen kvalitet.

Kravprofil:

Vi ser gärna att du har universitets- eller högskoleexamen inom ekonomi och arbetat minst 3 år inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning eller revision inom fastighetsbranschen.

Om du arbetat inom ett fastighetsbolag eller på en redovisning/revisionsbyrå är det meriterande.

Du behöver ha goda kunskaper i Excel och uttrycker dig väl i tal och skrift, på både svenska och engelska.

Vi har inget krav på att du tidigare ska ha arbetat med koncernredovisning utan för oss är det viktigt med goda grundläggande redovisningskompetenser och en vilja att utvecklas. Vi kommer att ge dig utbildning och praktisk erfarenhet i koncernredovisning som anpassas utifrån den tidigare kunskapsnivån. Idag arbetar AMBLIN främst med Visma Control, VITEC Hyra och Rillion Prime.

Erfarenhet från systemen är meriterande.

Kontaktpersoner:

Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta:

Robert Cederberg, affärsområdeschef konsultationer, robert.cederberg@amblin.se

Heléne Kindström, HR-chef helene.kindstrom@amblin.se

Känner du igen dig i ovanstående kriterier – skicka in din ansökan till oss!

Välkommen med din ansökan via ett personligt brev och CV senast den 23 juni.

Intervjuer kan komma att påbörjas under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan.

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
04 juli 2024 (16 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se