Hoppa till innehåll

Personlig assistent med bemanningsansvar

Publiceringsdatum
15 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Om Aleris Närsjukvård Aleris Närsjukvård AB bedriver ASIH, sluten palliativ vård, Rehab Station, närakuter och basal hemsjukvård. Ett tydligt vårdkoncept med god samverkan möjliggör säkra vårdövergångar för våra patienter. Våra medarbetare drivs av stort engagemang och hög delaktighet. Om Aleris Rehab Station Assistans Rehab Station Assistans är en del av Rehab Station Stockholm. Vi vänder oss främst till personer med neurologisk sjukdom eller skada. Vår assistans bygger på den kunskap och erfarenhet som Rehab Station har fått efter att ha arbetat med neurologisk rehabilitering sedan 1987. Utgångspunkten för vårt arbete är att alla människor har rätt till ett bra liv. Det är kundens önskemål som styr vårt arbete och det genomsyras av engagemang, kompetens, nytänkande och gott bemötande. Om arbetet Vi söker en personlig assistent till vår Resurspool som bemannas utanför kontorstid mellan 15:30-07:30 på vardagar samt hela dygnet på helgen samt röda dagar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ta emot frånvaroanmälningar från assistenter till vår jourtelefon och att åka ut till våra kunder och arbeta som assistent när den ordinarie assistenten är sjuk eller vabbar. Arbetstiderna kan variera, men är företrädesvis mellan 15:30-07:30 samt 07:30-15:30. Före och efter varje arbetspass görs en överlämning både skriftligt och muntligt till vår samordnare som arbetar måndag-fredag på dagtid eller till en Resurspoolskollega som byter av dig på helgen. Arbetet sker företrädesvis på distans (hemifrån) under tiden du bevakar vår jourtelefon. Om du behöver rycka ut och arbeta så åker du dit kunden befinner sig, oftast i hemmet. Som personlig assistent kommer du ha ett varierande arbete. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att stötta och hjälpa kunderna med deras dagliga livsföring, såsom personlig hygien, på- och avklädning, förflyttningar, kommunikation, assistera vid måltider, städa, träning, ge medicin vid behov, följa med på aktiviteter etc. Om dig vi söker Som person Vi söker dig som värnar om att ge god omvårdnad och service med hög kvalitet. I ditt arbete är du anpassningsbar och ser vikten av noggrannhet och struktur i både omvårdnadsarbetet och i det administrativa arbetet. Genom ditt engagemang, professionella förhållningssätt och din kommunikativa förmåga skapar du goda relationer med medarbetare samt kunder och blir därför en betydelsefull medarbetare för oss. Bakgrund Du är en person med stort intresse för att arbeta med människor. I denna roll krävs det tidigare erfarenhet av att ha arbetat som personlig assistent och/eller inom vård- och omsorg. Övrigt • Anställningsform: Timanställning • Tillträde: Omgående • Individuell lönesättning Ansökan och kontakt Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansöker gör du enklast genom att klicka på ”skicka ansökan” till höger och fylla i dina uppgifter. Sista ansökningsdag är 2024-08-02 men eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sara Ternedal på tel. 08-555 44 098 eller maila på sara.ternedal@aleris.se Hoppas att vi hörs!
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
02 augusti 2024 (6 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se