Hoppa till innehåll
Adecco Sweden AB logotyp

Business Analyst / Affärsprocess konsult

Publiceringsdatum
10 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vi söker en driven och analytisk Affärsprocesskonsult med stark ekonomisk bakgrund och djup förståelse för säljprocesser och Go To Market-modeller. Du kommer att spela en avgörande roll i vårt team och hjälpa oss att snabbt och effektivt beta av en backlog med case.

Vårt företag är en global ledare inom energihantering och automation. Vi erbjuder integrerade lösningar som kombinerar energi, automation och mjukvara. Genom att utveckla innovativa produkter och tjänster strävar vi efter att göra energi säkrare, mer tillgänglig och effektiv. Vår arbetsplats präglas av hållbarhet och en stark kultur av innovation och samarbete.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:
- Ekonomi och prissättning: Räkna på pris och marginal i procent för olika affärsupplägg.
- Säljprocesser och Go To Market: Förstå och optimera säljprocessen samt implementera effektiva Go To Market-strategier.
- Backloghantering: Arbeta intensivt med att hantera och avsluta vår befintliga backlog så snabbt som möjligt.

Utöver detta förväntas du:
- Processutveckling: Reflektera över och förbättra vårt nuvarande arbetssätt.
- Arbets- och informationsflöden: Rita upp och dokumentera arbetsflöden, samt formulera krav på IT-verktyg.
- Implementering: Bidra till implementeringen av nya arbetsmetoder och processer efter sommaren.

Vi söker dig som har:
- Stark ekonomisk kompetens, med förmåga att räkna på pris och marginal i procent.
- Erfarenhet och förståelse för säljprocesser och Go To Market-modeller.
- Förmåga att arbeta intensivt och effektivt för att hantera en stor mängd arbete på kort tid.
- Erfarenhet av processutveckling och att formulera krav på IT-verktyg.
- Förmåga att dokumentera och förbättra arbetsflöden.

Meriterande:
Kunskap om distribution och styrning av elkraft och elektricitet.

Arbetsplats och uppdrag:
Detta är ett konsultuppdrag med omgående start som stärcker sig fram till den 31/10 med goda chanser till förlängning.
Vid uppdragsstart behöver konsulten spendera en dag eller två på vårt kontor i Nyköping under de första två veckorna. Därefter kommer arbetsplatsen vara flexibel med möjlighet att arbeta hemifrån, från vårt kontor i Frösundavik, samt från Adecco-kontoret. Minst en dag i månaden ska spenderas på vårt kontor i Nyköping.

Vi ser fram emot din ansökan och kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet för rollen.

Kontaktuppgifter:
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: antonia.tiritidou@adecco.se

Adecco Sweden AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
10 juli 2024 (17 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.