Hoppa till innehåll

Vikarierande controller på Omsorgskontorets stab

Sista ansökningsdag
15 november 2024 (14 dagar kvar)
Publiceringsdatum
18 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Controller till Omsorgskontoret

Omsorgskontoret söker en vikarierande ekonomicontroller inför föräldraledighet.
Vikariatet ger dig tillfälle att få erfarenhet inom stöd och styrning av ekonomi i kommunal miljö i den växande äldreomsorgen och omsorgen om funktionsnedsatta.
Som controller arbetar du på Omsorgskontorets stab inom enheten ekonomi, IT och välfärdsteknik där 20 medarbetare ger stöd till verksamheterna att hantera dagens och framtidens utmaningar.
 

Dina arbetsuppgifter

Som controller för Omsorgskontoret arbetar du tillsammans med dina kollegor för att stödja verksamhetschefer med att ständigt förbättra vår ekonomistyrning, resultatuppföljning samt förbättra och utveckla analyser av olika verksamheter. Du kommer även genomföra och delta i utredningsarbete liksom viss ärendeberedning.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
- Förse enhetschefer, ekonomichef och verksamhetscontroller med nödvändig ekonomisk information för styrning och uppföljning
- Stödja utveckling av budget- och uppföljningssystem.
- Ekonomiska utredningar och analyser av verksamheten.
- Sammanhålla enhetschefers budget och uppföljning med hjälp av ekonomi och lönedata samt nyckeltal.
- Säkerställande av enheternas rättvisande resultat månadsvis.
 

Vem är du?

Krav:
- Du har examen med ekonomisk inriktning från universitet eller högskola. 
- Du har ett strategiskt förhållningssätt, en god analytisk förmåga, kan se samband och konsekvenser samt driva och utveckla rutiner och processer.
- Du har även en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Meriterande:
- Du har erfarenhet av arbete med ekonomi- och verksamhetsstyrning samt budget- och uppföljningsprocessen, gärna från politiskt styrd organisation.
- Du har erfarenhet av bemanningsplanering och schemaläggning.
- Erfarenhet av ekonomisystemet Agresso/ERP/Time Care

Personliga egenskaper:
- Du ska ha lätt för att samarbeta, vara serviceinriktad och ha en god pedagogisk förmåga.
- Rollen ställer krav på din förmåga till helhetssyn.
Vi fäster stor vikt vid de personliga egenskaperna.
 

Vi erbjuder dig

Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt.
Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner

Vi sitter i stadshusets moderna lokaler nära centrum och kommunikationer. Arbetsplatserna ligger i öppet kontorslandskap med möjlighet för både enskilt och grupparbete.

Välkommen till oss!
 

Övrigt

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekryteringmetodik i syfte om att motverka diskriminering och främja mångfald på arbetsplatsen.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se