Butiksäljare
Vi söker dig som har en passion för att hjälpa kunder och delar vårt intresse för bilar och teknik.
Om Mekonomen
Mekonomen gör billivet enklare. Det gör vi genom ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Mekonomen är en del av Mekonomen Company, Sveriges ledande aktör inom service- och eftermarknad för fordon. Vi erbjuder både service och reparation av din bil och ett stort utbud av produkter, här på webben och i våra butiker runt om i landet. Reservdelarna som används håller hög kvalité, garantierna fortsätter att gälla och att stämpeln i serviceboken är lika mycket värd som hos en märkesbunden verkstad. Du är välkommen att läsa mer på mekonomen.se
Om tjänsten
I din roll som butikssäljare kommer du att möta kunder i butiken samt ta emot samtal från både konsument- och företagskunder för att hjälpa till med deras behov.
Du kommer ta emot ordrar, hantera dem i systemet och beställa från olika leverantörer.
Dom flesta verkstäderna gör sina beställningar digitalt, men du kan även behöva hantera akuta beställningar via telefon.
I rollen gör man inköp av lagervaror, ser till att reservdelsflödet sköts på ett smidigt sätt samt packar upp både kund- och lagerbeställningar och ser till att varorna når rätt slutkund. Utöver detta jobbar du med att fronta och skylta i butiken samt skapa en positiv kundupplevelse.
Tjänsten är på heltid och du kommer arbeta på Mekonomen i Skövde.
Du kommer att arbeta enligt butikens öppettider, vilket innebär att passen kan vara både på vardagar och helger.
Flexibilitet är viktigt då arbetet innebär både öppnings- och stängningspass.
Butiken har öppet måndag till fredag 06:30-18:00, lördagar 09:00-14:00 och är stängd på söndagar.
Om dig
Vi söker dig som har en gymnasieexamen, gärna från någon teknisk utbildning eller från handelsprogrammet samt ett tekniskt kunnande och ett genuint intresse för bilar och bildelar.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från butiksarbete, trivs med kundkontakt och har en stark servicekänsla med ett utmärkt kundbemötande.
Som person har du ett gott ordningssinne, är noggrann och ansvarstagande.
Dessutom är du stresstålig och flexibel med förmågan att prioritera och kunna släppa vissa uppgifter när det krävs. Du trivs i en arbetsmiljö där det är högt till tak och har en vilja att ständigt lära dig och utvecklas inom ditt arbete.
Du har god datavana och gärna systemerfarenhet.
God kommunikationsförmåga i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
Körkort och bil är ett krav för tjänsten.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor är du välkommen att ta kontakt med Jennifer Lindvall på 073-425 56 41 alternativ jennifer.lindvall@onepartnergroup.se
I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad.
Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.
Välkommen med din ansökan!