Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Orderhandläggare

Sista ansökningsdag
09 november 2024 (58 dagar kvar)
Publiceringsdatum
10 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du en noggrann och serviceinriktad person som trivs med att arbeta service nära med orderhantering? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig!



Om tjänsten

I rollen som orderhandläggare kommer du att arbeta på uppdrag ute hos vår samarbetspartner, som erbjuder innovativa lösningar och produkter till kunder över hela landet. I rollen värdesätts kvalitet, pålitlighet och kundnöjdhet i allt vi gör, och vi söker nu en engagerad orderhandläggare som vill bli en del av vår kunds team. Rollen innebär både administrativa uppgifter och kundkontakt med vår samarbetspartners kunder runtom i världen. Du trivs därför med att kommunicera och bygga långsiktiga kundrelationer.



Arbetsuppgifter

Som orderhandläggare hos vår sammarbetspartner kommer du att spela en central roll i orderflödet. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

  • Hantera inkommande ordrar: Administrera och följa upp ordrar från dina kunder via mejl och telefon.
  • Kommunikation: Du kommer att ha en dialog med viktiga kunder, både svenska och internationella, där en professionell och formell ton är avgörande
  • Administrativ support: Se till att CRM-systemet (Salesforce) används effektivt och bidra till implementeringen under hösten.
  • Kundservice och försäljning: Lära dig om vår samarbetspartners produkter och tjänster, för att kunna ge bästa möjliga bemötande och förhandla med kunder vid behov.
  • Samarbeta över avdelningar: Ha kontakt med andra delar av företaget, inklusive lager och logistik, för att säkerställa att leveranser sker i tid.


Kvalifikationer
  • Språk: Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då båda språken förekommer i det dagliga arbetet
  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta med Kundservice gärna mot B2B
  • Inte är rädd att ha en förhandlande position
  • Minst har en gymnasieexamen inom relevanta områden, med fördel ekonomi eller IT
  • Har bra generell datorkunskap, samt goda kunskaper inom Office-paketet

Som person är du:

  • Serviceinriktad
  • Självgående
  • Ansvarstagande
  • Flexibel
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
09 november 2024 (58 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se