Hoppa till innehåll

Samordnare till Björndammens hemtjänst

Publiceringsdatum
30 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Vård- och omsorgsförvaltningen består av fyra avdelningar: Bistånd och hälsa, Funktionsstöd, Äldreomsorg samt Stöd och utveckling. Vård- och omsorgsnämnden ansvarar politiskt för förvaltningens arbete. Vår verksamhet handlar om att ge omsorg, stöd och service till äldre personer och till personer i behov av funktionsstöd. Vi utför även viss hälso- och sjukvård. Visionen är bl a att våra insatser ska genomföras tryggt, säkert, värdigt och med inflytande. Vi är ca 850 medarbetare som har våra arbetsplatser runt om i kommunen och vi är en blandning av stödassistenter, undersköterskor, sjuksköterskor, stödpedagoger, biståndshandläggare, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, omsorgshandledare med flera. ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta som samordnare inom hemtjänsten? Välkommen till Björndammens hemtjänst! Som samordnare är du en viktig pusselbit i hemtjänstens planering och skapar förutsättningar för en väl fungerande och kvalitativ hemtjänst. Utöver planering ingår att tillsammans med enhetschef sköta personalplanering utifrån verksamhetens behov efter beställda timmar. I din roll som samordnare har du både interna och externa kontakter med biståndshandläggare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, anhöriga, primär- och slutenvård samt andra myndigheter. Som samordnare har du ett helhetsperspektiv när det gäller verksamhetens behov och du har ett nära samarbete med dina kolleger och enhetschef för att se till att våra brukare får sina beviljade insatser med kvalitet. Med ditt öga för logistik, struktur och ekonomi ökar kvalitén för både medarbetare och för våra brukare. Du kommer att ingå i kommunens planeringsnätverk för alla samordnare i hemtjänsten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete där planering och schemaläggning har ingått. Har du erfarenhet av arbete inom hemtjänsten och/eller har en eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig ser vi det som meriterande. Likaså om du har erfarenhet av planeringssystemet TES. I arbetet ingår att arbeta i flera olika system, vilket innebär att du måste ha en mycket god datorvana. Du behöver kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. Som person är du driven, tar ansvar och är duktig på att hitta lösningar med känsla för logistik, struktur, kvalitet och ekonomi. Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga, ett professionellt bemötande mot både kollegor och brukare. Vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIGT Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll och ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister ska uppvisas. För arbete inom vård- och omsorgsförvaltningen i Partille kommun behöver du ha godkänt betyg i svenska från grundskolan, alternativt SFI-D för att kunna hantera dokumentation.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
14 augusti 2024 (10 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se