Hoppa till innehåll

Välfärdsstrateg/systemförvaltare

Publiceringsdatum
27 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp. Beskrivning Vi söker en Välfärdsstrateg/systemförvaltare till socialförvaltningen i Ovanåkers kommun. Socialförvaltningen har en stor uppgift att möta behovet från fler omsorgstagare de kommande åren. Utifrån det utvecklar vi verksamheternas möjlighet att använda olika väldfärdsteknik för att bättre kunna tillgodose brukarnas behov av trygghet och omsorg samt även förbättra det dagliga arbetet för vår personal. Som välfärdsstrateg/systemförvaltare arbetar du inom vår teknikenhet med stöd till verksamheterna i deras digitala verksamhetsutveckling samt i den dagliga driften av system.   Arbetsuppgifter   - Att tillsammans med verksamhet planera för framtida behov av välfärdsteknik. - Att underhålla och förvalta verksamhetssystemet/journalsystem för socialförvaltningens samtliga verksamhetsområden. - Att leda den arbetsgrupp som arbetar med att praktiskt installera/montera välfärdsteknik inom hemtjänst och särskilda boenden. - Att omvärldsbevaka ny välfärdsteknik på marknaden samt bevaka lagstiftning inom området. - Att driva projekt med införande av ny teknik inom socialförvaltningens områden. - Att ansvara för all kontakt med leverantörer och bistå vid upphandlingar och avtal. - Att vara kontaktperson gällande support till externa systemleverantörer. - Att representera socialförvaltningen i olika nätverk/forum internt och externt gällande digitalisering. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet av den här typen av uppdrag och arbetsuppgifter. - Erfarenhet av verksamhetssystemet Lifecare vård- och omsorg, Lifecare hälso- och sjukvård samt Lifecare Individ- och familjeomsorg. - Erfarenhet av välfärdsteknik som nyttjas inom socialtjänsten exempelvis trygghetslarm, rörelsesensorer, positionering, digitala lås, läkemedelsgivare etc. - Kunskap/erfarenhet av socialtjänstens verksamhetsområden. - Meriterande med tidigare erfarenhet av projektledning/arbetsledning.   Som person behöver du vara lyhörd för verksamhetens behov. Du behöver vara social och trivas med att samverka med många olika människor och grupper. Du behöver ha lätt för att samordna och se olika lösningar på problem. Du behöver kunna motivera/entusiasmera och driva nya införandeprojekt av digitala arbetsprocesser. Tidigare erfarenhet av projektledning/arbetsledning är meriterande.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.   Villkor För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Rekrytering kan komma att ske löpande.     Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
18 augusti 2024 (40 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se