Almi Invest AB rekryterar Financial Controller till Östersund
Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se
Almi Invest AB, som är ett dotterbolag inom Almi AB, rekryterar nu en ny medarbetare till Östersund. Uppskattar du att driva ditt eget arbete framåt samtidigt som du har ett gott samarbete med dina kollegor på plats, då kan det här vara jobbet för dig! Det är kanske dig vi kan hälsa välkommen till ett kompetent team där initiativ och nya idéer uppmuntras.
Huvudsakliga arbetsuppgifter Du är huvudansvarig för rapportering till vår tillsynsmyndighet, Tillväxtverket, vilket innebär att du sammanställer erforderliga underlag och säkerställer att dessa är korrekta för inrapportering. Du är även sammanhållande part mellan de funktioner som är involverade i rapporteringen. Du ansvarar för kommunikationen med Tillväxtverket i samband med följdfrågor avseende inskickade rekvisitioner och underlag. Du kvalitetssäkrar masterdata i portföljhanteringssystemet e-Front och sköter förarbete inför framtida avslut av projektperiod. Vem är du? För att lyckas i rollen behövs ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Vi söker en positiv, service- och teamorienterad person som både har lätt för självständigt arbete och för samarbete med andra funktioner inom koncernen. Du är mån om att vårda relationer med såväl interna som externa intressenter. Du uppskattar struktur och känner dig bekväm att möta formella rapporteringskrav liksom att jobba mot tydliga deadlines. Obligatoriska krav * Akademisk utbildning, tex civilekonom eller motsvarande erfarenhet som Almi bedömer som likvärdig * Goda erfarenheter av arbete med redovisning och bokslutsarbete * Mycket god erfarenhet av att hantera och strukturera stora mängder av information och dokument * Systemintresse och vana av att kravställa mot IT avdelning * Mycket goda kunskaper i Excel * Erfarenhet av att kommunicera och bygga relationer med externa intressenter Meriterande är * Erfarenhet av hantering av projektmedel hos statlig myndighet eller rapportering av projektverksamhet till statlig myndighet * Vana att ta del av avtal och juridiska handlingar kopplat till ekonomiska transaktioner * Erfarenhet av riskkapitalverksamhet Tillsvidareanställning på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Bakgrundskontroll genomförs på slutkandidat vid tillsättning. Ansökan och kontakt Du söker tjänsten via jeffersonwells.se där du laddar upp CV och personligt brev i pdf. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist, mail: annakarin.bergqvist@jeffersonwells.se Sista ansökningsdag: 25 augusti - 24 Vi välkomnar din ansökan! Att arbeta på Almi På Almi är kompetens, samhällsengagemanget och affärsmässigheten en viktig drivkraft. Det finns ett starkt gemensamt intresse - att se fler växande och framgångsrika företag i Sverige. För att trivas hos Almi stimuleras du därför av att tillsammans med dina kollegor arbeta för andra människors framgång och för ett hållbart företagande. Arbetsmiljön präglas av glädje och stort engagemang där vi värdesätter modet att tänka nytt. På Almi värdesätter vi olikheter, varav vi driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt och tror på att medarbetarnas olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten. I rekryteringssammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder, och utländsk bakgrund en självklarhet. Vill du ha ett uppdrag som påverkar, ett jobb som engagerar och allt detta på en arbetsplats som inspirerar - kom till Almi!
Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se
Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se