Hoppa till innehåll

Redovisningsansvarig

Publiceringsdatum
27 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Coop Oskarshamn med omnejd ekonomisk förening är en sammanslutning av konsumenter i främst mellersta och norra Kalmar län.

Konsumentföreningen bedriver verksamhet i associationsformen ekonomisk förening och har sitt säte i Oskarshamn.

Föreningens uppgift är att i samverkan med Kooperativa förbundet (KF) främja sina medlemmars hushållning genom att på effektivaste sätt tillhandahålla varor och tjänster som svarar mot medlemmarnas behov samt sprida den kooperativa idén. Verksamheten drivs genom försäljning av dagligvaror i föreningens 16 butiker.

Vi söker nu en ny redovisningsansvarig. Hos oss hittar du en välkomnande och prestigelös miljö där du kommer att vara involverad i alla led inom företaget. Tjänsten passar dig som redan arbetar inom en liknande tjänst eller dig som vill utvecklas inom redovisning och ta ett större ansvar.

Till tjänsten söker vi dig som är utbildad civilekonom eller motsvarande. För att klara av tjänsten bör du ha minst något års erfarenhet ifrån liknande arbetsuppgifter, tex ifrån en redovisningsbyrå.

Tjänsten rapporterar till och har ett nära samarbete med ekonomichefen, samt även övriga funktioner på kontoret.


Huvudsakliga arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta i en bred roll med såväl löpande som ad hoc arbetsuppgifter. Inom företaget finns väl inarbetade rutiner för redovisning, med möjlighet att själv påverka och effektivisera arbetet.

· Löpande redovisning

· Leverantörsreskontra & attestflöde

· In- och utbetalningar

· Kundreskontra

· Bokföring av löner och sociala avgifter

· Momsredovisning

· Bankavstämning

· Månadsbokslut

· Kontoavstämningar och bokslutsbilagor

· Delta vid upprättande av årsredovisning och inkomstdeklaration

· Rapportering och uppföljning av försäkringsärenden

· Delta i budgetarbetet

· Övriga löpande och ad hoc uppgifter inom redovisning/ekonomi/administration


Kvalifikationer och egenskaper

För tjänsten krävs att du är självgående, strukturerad, och noggrann. Du har god samarbetsförmåga och trivs med att blanda rutinmässigt arbete med ad hoc uppgifter. Vidare tror vi att du är en positiv och driven person som trivs i en bred roll med mycket eget ansvar.

· Civilekonomexamen eller motsvarande utbildning inom ekonomi/redovisning

· Kunskap om lagstadgade regler inom moms, skatt och redovisning

· Tidigare arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter

· Goda IT-kunskaper och van användare av Excel

· Mycket goda kunskaper i svenska både i skrift och tal


Vad erbjuder vi?

Du kommer att bli en del av vårt familjära lilla gäng här på kontoret i Oskarshamn. Vi är vana att jobba i ett högt tempo med korta beslutsvägar och hjälps tillsammans åt att driva företaget framåt, även utöver ordinarie arbetsuppgifter. Förutom samarbete med oss på kontoret så kommer du även ha löpande kontakt med kollegor ute i butikerna, leverantörer, samarbetspartners och kunder.

Tjänsten ska tillsättas omgående så tveka inte att skicka in din ansökan redan nu. Intervjuer och urval sker löpande med sista ansökningsdag 16 juli.

Arbetstider är kontorstider med flex och placering är på kontoret i Oskarshamn eller hybrid enligt överenskommelse.

Fast anställning, tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
16 juli 2024 (9 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se