Hoppa till innehåll
Adecco Sweden AB logotyp

IT-supporttekniker sökes till Region örebro län!

Publiceringsdatum
27 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Om tjänsten
Vi på adecco söker nu fem IT-supporttekniker till vår kund, Regionservice Servicecenter vid Region Örebro län. Servicecenter är Region Örebro läns interna supportfunktion som bland annat ger IT-support. IT-supporten fungerar som en andra linjens support och hanterar felanmälningar, beställningar och frågor från alla verksamheter inom regionen. Just nu behöver vi tillfälligt förstärka vår ordinarie support med IT-tekniker inför införandet av ett nytt vårdinformationsstöd för hälso- och sjukvården. Detta uppdrag omfattar teknikstöd på plats, med en arbetstid på 8 timmar per dag, under kontorstid måndag till fredag mellan 07.00-17.00. Observera att andra arbetstider kan förekomma vid behov.

Startdatum för tjänsten är 2024-08-26 tom 2024-11-22.

Om dig
Vi söker en engagerad IT-supporttekniker med tidigare erfarenhet av 2-line support. Det krävs att man har minst gymnasial utbildning med inriktning mot IT eller motsvarande kunskaper som Region Örebro län bedömer likvärdiga. Man behöver också ha minst ett års erfarenhet av att arbeta i en supportfunktion med inriktning mot IT. Arbetsuppgifterna innefattar att felsöka och åtgärda datorer (Windows 10), applikationer och kringutrustning. Det kommer även innebära att utreda om ett fel kan härledas till en infrastrukturkomponent, såsom lagring, server eller nätverk, eller till annan funktionalitet, samt beskriva ärendet och eskalera det till rätt gruppering. Vidare innebär uppdraget att installera programvaror och tilldela behörigheter i Active Directory, samt konfigurera användare och funktioner i Exchange. För att trivas i rollen är det viktigt att man trivs med kundkontakter, är serviceinriktad och kan ge ett professionellt bemötande till dess användare.

Krav för tjänsten är:
- Ha minst gymnasial utbildning med inriktning mot IT eller motsvarande kunskaper som Region Örebro län bedömer likvärdiga.
- Ha minst 1 års erfarenhet av att arbeta i en supportfunktion med inriktning mot IT.
- Ha vana att ge support via telefon och fjärrstyrning.
- Ha goda kunskaper inom Windows 10, nätverk och kringutrustning som t.ex. skrivare i företagsmiljö.
- Ha kunskap om Office 365 och Teams.
- Kunna uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska.

Låter detta som en tjänst för dig, skicka gärna in din ansökan!

Adecco Sweden AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
03 juli 2024 (2 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.