Hoppa till innehåll

Arkivassistent inom Verksamhetsstöd i Östersund

Sista ansökningsdag
20 november 2024 (14 dagar kvar)
Publiceringsdatum
29 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. På avdelningen för Verksamhetsstöd stöttar vi övriga verksamheter internt så att vi tillsammans kan nå Försäkringskassans mål. Det gör vi genom att leverera stöd och tjänster inom bland annat kontorsservice, lokalförsörjning, upphandling, skanning, diarieföring och arkivering. Administrativt stöd Som administrativ handläggare (arkivassistent) blir du en del av en grupp som består av totalt 22 medarbetare. Du skapar mervärde för myndigheten genom att ge administrativt och operativt stöd inom arkivvård och återsökning av handlingar. Du deltar i att uppdatera och förvalta stöddokument och processer. Du medverkar även i produktionsförbättrande och kvalitetshöjande åtgärder inom den egna verksamheten. Tunga lyft och truckhantering förekommer i verksamheten. Som arkivassistent hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har god förmåga att använda datorn som arbetsverktyg • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • identifierar snabbt problem och löser dessa på ett relevant sätt • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • har högt säkerhetsmedvetande • är serviceorienterad. Det är meriterande om du • tjänstgjort hos arkivinstitution och/eller offentlig förvaltning • har kunskaper och erfarenhet av ärendehandläggning och besvarande av förfrågningar i arkivmaterial  • har truckkort. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Placeringsort: Östersund. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Helena Wiktorsson, 010-112 39 09 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Lisa Berglin, lisa.berglin@forsakringskassan.se, 010-113 45 08 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Anders Eriksson, anders.eriksson3@forsakringskassan.se, Saco-S: Karoline Mellgren, 010-116 93 36, Seko: Johanna Grundström, 010- 115 30 44. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 20 november 2024. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
20 november 2024 (14 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se