Hoppa till innehåll

Projektinköpschef

Publiceringsdatum
25 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Arbetsbeskrivning

Inköpsavdelningen Project Procurement Management är inne i en spännande förändringsfas. Kundens ansvarsområde växer och efterfrågan på deras insats ökar hela tiden. För att möta våra kunders behov och fortsätta arbetet mot att bli den bästa inköpsorganisationen, behöver vi förstärka vårt team. Vi söker nu en projektinköpschef till vår kund i Finspång!

Som Projektinköpschef kommer du att koordinera och leda inköpsaktiviteter för att maximera nyttan i sälj- och leveransprojekt. Du kommer att analysera tekniska och kommersiella villkor i projekten och fastslå en inköpsstrategi för respektive projekt. Du ansvarar för att säkerställa att projektspecifika krav uppfylls i förhandlingar med leverantörer och att köp görs korrekt, till överenskommet pris och ledtid. Vidare kommer du att bevaka, planera och driva aktiviteter för att säkerställa materialtillgänglighet enligt behov, samt driva och följa upp inköpsaktiviteter så att kostnader följer projektens budget. Du kommer också att aktivt utmana organisationen i kostnadsbesparande åtgärder för projekten.

För att lyckas i denna roll bör du ha förmågan att agera som ambassadör för inköps fokusområden. Du bör ha en positiv attityd och god samarbetsförmåga, samt värdesätta lagarbete framför individuellt arbete. Erfarenhet av att leda och självständigt driva arbete, exempelvis som projektledare, är viktigt. Teknisk erfarenhet från exempelvis konstruktion, applikation eller driftsättning är meriterande, men inget krav. Du bör vara kommunikativ, affärsmässig och självgående för att uppnå resultat, samt ha flytande kunskaper i engelska, både i tal och skrift.

Ansvarsområden

  • Koordinera och leda inköpsaktiviteter för att maximera nyttan i sälj- och leveransprojekt.
  • Analysera tekniska och kommersiella villkor i projekten och fastslå en inköpsstrategi för respektive projekt.
  • Säkerställa att projektspecifika krav uppfylls i förhandlingar med leverantörer.
  • Säkerställa att köp görs korrekt, till överenskommet pris och ledtid.
  • Bevaka, planera och driva aktiviteter för att säkerställa materialtillgänglighet enligt behov.
  • Driva och följa upp inköpsaktiviteter så att kostnader följer projektens budget.
  • Aktivt utmana organisationen i kostnadsbesparande åtgärder för projekten.

Kvalifikationer

  • Förmåga att agera som ambassadör för inköps fokusområden.
  • Positiv attityd och god samarbetsförmåga; värdesätter lagarbete framför individuellt arbete.
  • Erfarenhet av att leda och självständigt driva arbete, exempelvis som projektledare.
  • Teknisk erfarenhet från exempelvis konstruktion, applikation eller driftsättning är meriterande, men inget krav.
  • Kommunikativ, affärsmässig och självgående för att uppnå resultat.
  • Flytande kunskaper i engelska, både i tal och skrift.

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
23 september 2024 (58 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se