Hoppa till innehåll

Nämndsekreterare till Vård- och omsorgsnämnden

Publiceringsdatum
25 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Är du intresserad av att arbeta mitt i det politiska navet och hantera kvalificerad administration på hög kommunal nivå? Då kan du vara vår nya nämndsekreterare! Vilka är vi? Vård- och omsorgskontoret har cirka 4 000 medarbetare som tillsammans tillhandahåller stöd, vård och omsorg till människor i livets olika skeden. Den kommunalt drivna vård- och omsorgsverksamheten är indelad i tre områden: ordinärt boende, särskilt boende för äldre personer och verksamheter för personer med funktionsnedsättning. Därutöver finns också verksamheter som drivs i privat regi på nämndens uppdrag. Kontorets berednings- och utredningsenhet arbetar med att bidra till en god och säker vård och omsorg för nämndens målgrupper genom professionell beredning och utredning. Enheten omfattar utredare, nämndsekreterare, administratör och registrator som bland annat arbetar med arkivering samt vård- och omsorgskontorets FoU-grupp. Vi söker nu en noggrann och strukturerad nämndsekreterare med hög integritet. Hos oss kommer du att arbeta i ett team som värdesätter samarbete, problemlösning och anpassningsförmåga i det dagliga arbetet. Dina arbetsuppgifter Som en av två nämndsekreterare ansvarar du för att kallelser och handlingar skickas ut till nämnd, presidiet och samverkan med fackliga organisationer inom givna tidsramar. Du skriver och expedierar protokoll från nämnd och presidiets behandling av individärenden samt skriver protokoll från samverkan med fackliga organisationer. Du deltar i beredningsmöten inför nämnden och ger stöd och service till nämndens ordförande, övriga ledamöter och ersättare i nämnden, kontorets medarbetare och kommuninvånare. Nämndsekreterarna är även arkivredogörare och registratorer, och du kommer att arbeta nära kontorets informationssamordnare samt samverka med kommunens stadsjurister och stadsarkivarie i frågor som rör informationshantering och arkivering. Vid intresse och rätt kompetens kan även utredningsuppdrag ingå i arbetsuppgifterna. Vem är du? Vi söker dig som har högskoleexamen inom offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annan likvärdig akademisk utbildning. Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation, nämndadministration och myndighetsutövning är meriterande. Du har god kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen, dataskyddsförordningen (GDPR) och arkivlagen. Du behärskar Officepaketet och kan snabbt sätta dig in i administrativa system. Erfarenhet av system för ärende-, arkiv- och dokumenthantering är också meriterande. Som person präglas du av noggrannhet och hög integritet. En strukturerad och ansvarstagande inställning kombineras med förmågan att se helheten och samtidigt vara uppmärksam på detaljer. Stabilitet och serviceinriktning är viktiga egenskaper, liksom förmågan att behålla professionalitet även under press. God samarbetsförmåga och lätthet att anpassa sig efter ändrade omständigheter är också viktiga för att trivas i rollen. Vidare har du en god språklig analytisk förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid   Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dagtid   Möjlighet till distansarbete: Ja Sista ansökningsdatum: 21 augusti   Kontakt: Bitr Vård- och omsorgsdirektör Sara Erlingsson på 011-15 31 66, sara.erlingsson@norrkoping.se eller rekryteringsspecialist Robert Brandt på 011-15 16 21, robert.brandt@norrkoping.se  KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
21 augusti 2024 (25 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se