Hoppa till innehåll

Order- och transportadministratör sökes till Billbäcks trädodling

Sista ansökningsdag
06 september 2024 (5 dagar kvar)
Publiceringsdatum
07 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se


Order- och transportadministratör sökes till Billbäcks trädodling

Billbäcks Plantskola är en bred verksamhet som brinner för det gröna och goda. Vi odlar parkträd för stad och land runtom i Norden, driver en inspirerande trädgårdsbutik med restaurang, dessutom odlar vi äpplen som skänker oss östgötsk frukt och dryck. Med kärlek till jorden och 3 generationer av trädgårdsföretagande är vi stolta över att bidra till grönare städer där våra egna produkter bär Svenskt Sigill klimatcertifierad.


Vi utvecklar vårt kontor och söker en driven och självgående administratör till vår kärnverksamhet: trädodling. Du kommer arbeta med våra parti- och företagskunder så som kommun, kyrka och trädgårdsanläggare där du kommer vara ansvarig för en kundgrupp. Det är årstiderna som styr våra leveranser mot kund vilket innebär att vi har säsongstoppar under vår och höst. Vi främjar ett öppet arbetsklimat där våra medarbetare med stort deltagande äger sina arbetsuppgifter och står nära till beslut. Du ingår i ett litet team där du tillsammans med dina kollegor är spindeln i nätet av vår organisation. Billbäcks är en mindre organisation och du rapporterar direkt till VD och ägare.


Som administratör hos oss har du varierade arbetsuppgifter där lösningsorientering är något du personifierar. Med naturligt anlag för logiskt tänkande och paraplyseende hanterar du den dagliga verksamhetens pussel samt prioriteringar intuitivt. Kunderna möter du i den dagliga driften, över telefon och framförallt via mail. Detta är en roll som det finns gott om utrymme att växa i, ta för sig av och utveckla, vi ser gärna att du är en person som tilltalas av just detta!

Vår höstsäsong start i oktober och vi ser gärna att du finns tillgänglig inom kort!


Övergripande arbetsuppgifter

  • Dagligt kundbemötande och service via telefon och mail.
  • Order- och offerthandläggning.
  • Hantera och administrera inköpsförfrågning.
  • Fakturering och ekonomiska rapporter.
  • Koordinera order och leveranser.
  • Planera, boka och organisera transporter via vår egna lastbilsförare samt externa transportörer.
  • Ansvar för telefonväxel.


Kvalifikationer

  • Gymnasial/eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
  • Krav med tidigare erfarenhet från liknande administrativ tjänst och gärna med arbete mot företagskunder.
  • Har god datorvana och hanterar Office-paketet väl.
  • Meriterande med vana av att arbeta i affärssystem.
  • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
  • Trädgårdsbakgrund är inget krav men meriterande för rollen


Ansökan

  • Sista ansökningsdag: 6 september. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas tidigare.
  • Anställningsform: Tillsvidare- med en 6 månaders provanställning
  • Omfattning: 100%. Arbetet är förlagt under dagtid.
  • Tillträde: Omgående. Enligt överenskommelse.


Billbäcks erbjuder dig ett varierande administrativt arbete där den ena dagen inte är den andra dagen lik. Du kommer ingå i ett mindre team där du snabbt blir en nyckelperson i kedjan men innan dess får du en genomgående introduktion och utbildning. Som medarbetare hos oss blir du en del av ett familjeföretag med aktiva ägare och ett starkt driv.

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
06 september 2024 (5 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se