Hoppa till innehåll

Affärsstöd transport till Höglands Logistik

Publiceringsdatum
17 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Höglands Logistik fortsätter att satsa, och vi letar just nu efter nästa medarbetare som vill vara med på denna resa. Så vill du jobba kundnära, med möjligheten att utvecklas, så ska du läsa vidare. 

 

Dina arbetsuppgifter hos oss

I denna roll kommer du agera spindeln i nätet, stötta våra trafikledare och se till så att Höglands Logistiks kunder får den bästa möjliga servicen. Du är en del av trafikledningen och kunderna är högsta prioritet. Du är ansiktet utåt till kunder och samarbetspartners. Du kommer vara ansvarig för frågor från kunder, både på telefon och mail. Sedan kommer du vara med och fördela ut de uppgifter, och registrera order som kommer in.

En stor del av arbetet innefattar kommunikation, det handlar om svara och återkoppla till kunder, men också kommunikation internt med trafikledarna och ibland även våra chaufförer som jobbar på Höglands Logistik. Du kommer också ha kontakter med andra åkerier, våra underleverantörer, och samarbeta med dem för att lösa problem, bevaka transporter och hitta bra lösningar för båda parter. Det kan också innebära andra administrativa uppgifter för att stötta trafikledarna och att de kan ha fokus på dagens trafikplanering.

I övrigt så är det också andra administrativa uppgifter så som att hantera och ansvara för kundreklamationer och avvikelsehantering. En reklamation innebär både kontakter med kund och i vissa fall försäkringsbolag och ansvaret är att följa upp och avsluta den. Vår avvikelsehantering kräver fokus på förbättring i verksamheten och här har du kontakter även med andra delar i företaget för att slutföra en avvikelse.

Eftersom rollen är ny hos Höglands logistik, så finns det också möjligheter att påverka rollen beroende på din bakgrund och drivkraft. 

 

Vem är du?

Vi söker dig som helst har tidigare erfarenhet av transport- och logistikbranschen, vi tror att det är viktigt att man förstår transportflödet i denna roll.

Du gillar att ge service, både internt och externt. Kunden sätter du alltid i första rummet. Du är med andra ord duktig på att kommunicera med olika typer av människor och har ett prestigelöst förhållningssätt.

Det är också bra om du har en ådra för affärer, och tycker det är roligt. Som person är du noggrann, och vill inte lämna något hängande i luften.

Höglands Logistik är ett mindre, men växande bolag vilket ger dig möjligheten till en bred och varierad vardag, där ni tillsammans skapar framgång. Det är därför viktigt att du vill vara med och utveckla Höglands Logistiks processer och arbetssätt, för att fortsätta sin resa framåt. 

 

Om Höglands Logistik

Höglands Logistik är ett oberoende transport- och tredjepartslogistikföretag med säte i Nässjö. som idag erbjuder ett brett utbud av tjänster, allt från lokal paketdistribution till rikstäckande inrikestransporter samt diverse spridningsupplägg. Genom ett unikt nät av samarbetspartners kan de även ombesörja övriga transporter. Höglands Logistik erbjuder lager, terminal och transithantering efter önskemål.

Med ett centralt läge i hjärtat av Götaland är Höglands Logistik ett utmärkt val för dig. Med ett brett tjänsteutbud är det enkelt för dig som kund att välja oss på Höglands Logistik 

 

Vi erbjuder dig...

att arbeta på ett företag som är under ständig utveckling med nya utmaningar och där vi har en spännande tid framför oss! Hos oss får du möjlighet att vara med och påverka, vara involverad i beslut och en fantastisk möjlighet att utvecklas! ! Du kommer tillhöra en arbetsgrupp som har nära till skratt och gillar varandra. Varmt välkommen till oss på Höglands Logistik!

 

Vad händer när du har sökt tjänsten?

I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Eric Alverus på 072-377 48 86 alternativt eric.alverus@onepartnergroup.se

I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad.

Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
19 juli 2024 (23 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se