Hoppa till innehåll

Strategisk inköpare

Publiceringsdatum
01 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren strategisk inköpare som är redo för nya utmaningar? Är du ute efter en varierande roll där du kan göra skillnad? Vi söker nu en konsult för ett spännande uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg.

Som strategisk inköpare kommer du att arbeta med hela spektrumet av upphandling och vara ansvarig för en eller flera inköpskategorier. Du kommer att spela en viktig roll i produktutvecklingsprojekt där du kommer att hantera och vara ansvarig för inköp. Detta är ett utmärkt tillfälle för dig som vill bredda och fördjupa dina kunskaper inom inköp, samtidigt som du bidrar med ditt expertis.

Vi söker dig som är en proaktiv och positiv lagspelare som är öppen för att ta dig an nya utmaningar. Du kommer arbeta i team vilket stället krav på att du är kommunikativ och van vid att samarbeta tätt med kollegor. Eftersom att arbetet innebär många internationella kontakter ser vi att du talar och skriver obehindrat i både svenska och engelska.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten innebär många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden

  • Strategiskt upphandlingsansvar för en eller flera inköpskategorier.
  • Utveckla befintliga leverantörer i enlighet med fastställda inköpsrelaterade mål, ansvara för prisförhandlingar, genomföra löpande utvärdering av leverantörer, hantera anbud samt förbereda och uppdatera avtal.
  • Hantera etableringen av nya leverantörer i tidiga skeden av produktutvecklingsprojekt och vara ansvarig för inköp och etablering av produktionen av nya artiklar.
  • Hantera teknisk upphandling och leverantörsrelaterad kvalitetskontroll inklusive utredning av reklamationer, processen för godkännande av produktionsdelar och valideringsprocedurer för leverantörer.

Kvalifikationer

  • Du har flera års relevant erfarenhet av strategiskt inköp.
  • Du är utbildad på högskolenivå inom teknik, ekonomi eller liknande.
  • Du har starka förhandlingsfärdigheter och är en erfaren lagspelare.
  • Du är van vid att arbeta självständigt och är bekväm med att hantera flera projekt samtidigt.
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
01 augusti 2024 (29 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se