Supportingenjör till Setek
Sista ansökningsdag
15 november 2024 (3 dagar kvar)
Publiceringsdatum
22 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Har du ett intresse för IoT och teknik i sin helhet? Har du dessutom något års erfarenhet inom teknisk support eller som tekniker och vill ta nästa steg i karriären? Då är den här rollen perfekt för dig. Välkommen att skicka in din ansökan - vi tillämpar löpande urval!
Om tjänsten:
Setek är ett svenskt företag som fokuserar på att leverera tekniska lösningar och tjänster inom områden som energieffektivitet, automation och industriell IT. De strävar efter att förbättra processer och system för att hjälpa sina kunder att sänka energiförbrukningen, öka effektiviteten och förbättra sina affärsresultat. Setek erbjuder tjänster som rådgivning, installation och underhåll av tekniska system för olika sektorer, såsom industri, fastighetsförvaltning och offentlig verksamhet.
Setek befinner sig på en stor tillväxtresa och strävar efter att bli ledande inom teknisk innovation. Framåt söker de nu en supportingenjör att bli en del av denna resa. Du kommer att arbeta nära såväl utvecklare som kunder med förväntan att kunna besvara tekniska frågor. Du kommer att tillhandahålla arbetsuppgifter som administration, ticket-hantering, strömsättning samt felökning på såväl hårdvara som mjukvara. Du kommer som supportingenjör ges möjlighet att forma rollen mycket själv vilket förutsätter att du trivs i ett högt arbetstempo där du bör ta många egna initiativ.
Mer konkret kommer du att:
Om kundföretaget:
Setek specialiserar sig på att erbjuda tekniska lösningar inom områden som energieffektivisering, automation och industriell IT. Genom att optimera processer och system hjälper de sina kunder att minska energiförbrukningen, öka produktiviteten och förbättra affärsresultaten. Setek tillhandahåller tjänster inom konsultation, installation och underhåll av tekniska system för en mängd olika branscher, inklusive industri, fastigheter och offentlig sektor.
Setek har dessutom en stark värdegrund när det gäller kollegialitet och värdesätter ett arbetsklimat som präglas av hjälpsamhet, stöttning och teamkänsla. De erbjuder interna utbildningar och värdesätter kvalitetstid i form av kick-offs och teamaktiviteter.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Ambitionen från kundföretaget och vår sida är att du därefter blir direktanställd hos dem.
Övrig info:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan - varje dag!
Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday - everyday”, hur låter det?
Om tjänsten:
Setek är ett svenskt företag som fokuserar på att leverera tekniska lösningar och tjänster inom områden som energieffektivitet, automation och industriell IT. De strävar efter att förbättra processer och system för att hjälpa sina kunder att sänka energiförbrukningen, öka effektiviteten och förbättra sina affärsresultat. Setek erbjuder tjänster som rådgivning, installation och underhåll av tekniska system för olika sektorer, såsom industri, fastighetsförvaltning och offentlig verksamhet.
Setek befinner sig på en stor tillväxtresa och strävar efter att bli ledande inom teknisk innovation. Framåt söker de nu en supportingenjör att bli en del av denna resa. Du kommer att arbeta nära såväl utvecklare som kunder med förväntan att kunna besvara tekniska frågor. Du kommer att tillhandahålla arbetsuppgifter som administration, ticket-hantering, strömsättning samt felökning på såväl hårdvara som mjukvara. Du kommer som supportingenjör ges möjlighet att forma rollen mycket själv vilket förutsätter att du trivs i ett högt arbetstempo där du bör ta många egna initiativ.
Mer konkret kommer du att:
- Arbeta med problem som uppkommer och koordinera mellan rätt kollegor.
- Övervaka inkommande tickets av problem.
- Svara på tekniska frågor som kommer in från såväl interna som externa kontakter.
- Arbeta med strömsättning och felsökning i såväl mjukvara som hårdvara.
- Har en påbörjad kandidat eller YH-utbildning inom IT/System, alternativt har arbetslivserfarenhet inom området.
- Har minst 1 års arbetslivserfarenhet som supporttekniker, supportadministratör eller likande.
- Har tidigare erfarenhet av ticket-system.
- Talar och skriver flytande svenska och engelska, då språken används i det dagliga arbetet.
- Tidigare har arbetat i Linux-miljö.
- Har kunskap vad gäller felsökning av IoT-produkter.
Om kundföretaget:
Setek specialiserar sig på att erbjuda tekniska lösningar inom områden som energieffektivisering, automation och industriell IT. Genom att optimera processer och system hjälper de sina kunder att minska energiförbrukningen, öka produktiviteten och förbättra affärsresultaten. Setek tillhandahåller tjänster inom konsultation, installation och underhåll av tekniska system för en mängd olika branscher, inklusive industri, fastigheter och offentlig sektor.
Setek har dessutom en stark värdegrund när det gäller kollegialitet och värdesätter ett arbetsklimat som präglas av hjälpsamhet, stöttning och teamkänsla. De erbjuder interna utbildningar och värdesätter kvalitetstid i form av kick-offs och teamaktiviteter.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Ambitionen från kundföretaget och vår sida är att du därefter blir direktanställd hos dem.
Övrig info:
- Omfattning: Heltid
- Start: Omgående/Enligt överenskommelse
- Placering: Göteborg
- Kontaktuppgifter: Tuva Sandberg - tuva.sandberg@friday.se
- Lön: Fast månadslön
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan - varje dag!
Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday - everyday”, hur låter det?