CSSC Front Line Specialist DBS
Sista ansökningsdag
15 oktober 2024 (11 dagar kvar)
Publiceringsdatum
30 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Vill du nyttja dina tekniska färdigheter och ge utmärkt kundservice till våra stora kunder i Sverige? Tycker du om att ha kundkontakt och hantera många olika förfrågningar under dagen? Gå med oss som vår nya Front-Line Sales Specialist i vårt innesäljsteam Domestic Building Services.
Teamet är dedikerade till att stödja kunder över hela Sverige i olika försäljnings- och supportfrågor som teknisk support, dimensionering av pumpar och offerter i Grundfos portföljen. Vi har ett nära samarbete med andra avdelningar till stöd för den svenska kundbasen.
Du kommer att få möjlighet att utöka din tekniska kompetens och arbeta med kompetenta kollegor med många års erfarenhet. Förutom att ha en nära kontakt med kunder och leverantörer kommer du att ha ett brett samarbete med Grundfos kollegor inom; försäljning, marknadsföring, ekonomi samt externa aktörer inom leveranskedjan för att nämna några.
Vad handlar jobbet om?
I den här rollen kommer du att gå med i ett säljteam som levererar kundservice i världsklass via olika kanaler, dvs. telefon, e-post, livechatt, digitala plattformar för snabbmeddelanden etc.
Det kommer att vara din huvuduppgift att tillhandahålla lösningar på förfrågningar och besluta om vidare behandling i nära samarbete med andra avdelningar.
Dagligen kommer du att hantera offerter, teknisk rådgivning och orderrelaterad support till kunder och säljteam.
Sammantaget är dina huvuduppgifter:
Vi söker dig med en teknisk erfarenhet som har gett dig en god inblick i situationer och problem, likt kunderna som kontaktar oss kan tänkas stå inför. Du behöver ha en kommersiell förståelse, veta hur ett produktionsföretag fungerar och kunna hantera olika försäljningstekniska frågor. Det är viktigt med erfarenhet av kundsupport, samt att du tycker om att hantera volym och en bra mängd administrativa uppgifter.
Dessutom:
Varför Grundfos
På Grundfos vågar vi göra saker som andra inte kan eller vågar göra. Vår kompetens förbinder oss att bana väg för lösningar på världens vatten- och klimatutmaningar och med våra lösningar förbättra livskvaliteten för människor. Vi anser att innovation inte bara är en affärsmöjlighet, utan en skyldighet. Och det som verkligen betyder något för oss är inte kortsiktig vinst, utan den inverkan vi gör. Genom att bli en del av vårt team är du också bidragande till att driva denna förändring. Att vara ansvarsfull, hjälpsam och omtänksam är en del av vilka vi är. Detta gör oss unika som företag och som arbetsplats. Vi sitter alla i samma båt och vi kan alltid lita på varandra. Tillsammans lyckas vi.
Dessutom erbjuder vi:
Om det här jobbet låter tilltalande för dig, vänligen skicka oss ditt CV och motivationsbrev genom att klicka på "Ansök om det här jobbet".
Om du har frågor om tjänsten, vänligen kontakta CSSC Manager DBS, Liana Arutyunyan på larutyunyan@grundfos.com.
Om du vill gräva djupare i Grundfos universum, besök oss på LinkedIn eller Youtube
Vi ser fram emot att höra från dig.
Teamet är dedikerade till att stödja kunder över hela Sverige i olika försäljnings- och supportfrågor som teknisk support, dimensionering av pumpar och offerter i Grundfos portföljen. Vi har ett nära samarbete med andra avdelningar till stöd för den svenska kundbasen.
Du kommer att få möjlighet att utöka din tekniska kompetens och arbeta med kompetenta kollegor med många års erfarenhet. Förutom att ha en nära kontakt med kunder och leverantörer kommer du att ha ett brett samarbete med Grundfos kollegor inom; försäljning, marknadsföring, ekonomi samt externa aktörer inom leveranskedjan för att nämna några.
Vad handlar jobbet om?
I den här rollen kommer du att gå med i ett säljteam som levererar kundservice i världsklass via olika kanaler, dvs. telefon, e-post, livechatt, digitala plattformar för snabbmeddelanden etc.
Det kommer att vara din huvuduppgift att tillhandahålla lösningar på förfrågningar och besluta om vidare behandling i nära samarbete med andra avdelningar.
Dagligen kommer du att hantera offerter, teknisk rådgivning och orderrelaterad support till kunder och säljteam.
Sammantaget är dina huvuduppgifter:
- Se till att de olika kundkanalerna ombesörjs 7.30-16.20 i samarbete med teamet
- Ge kommersiell och teknisk rådgivning på kundförfrågningar
- Se till att kundförfrågningar löses i tid
- Hantera kundorder och ändringar (ledtid, leveransvillkor, kvantitet, senareläggningar, avslag, avbokning)
- Följ upp med kunder om offerter, order och leveransstatus
- Samarbete och interaktion med extern försäljning, marknadsföring, ekonomi och leverantörskedjan
- Delta i produkt- och försäljningsspecifika utbildningar och support ad hoc-uppdrag där det behövs
- I denna rollen är du en del inom ett nordiskt team, där vi jobbar och samarbetar inom det nordiska länderna, Sverige, Norge och Danmark.
- Vår miljö är dynamisk och uppgifterna förändras ibland under dialogen med kunden. Därför vet du inte alltid hur din dag blir. Detta kräver att du kontinuerligt kan strukturera och prioritera ditt arbete, och att du trivs med det arbetssättet.
Vi söker dig med en teknisk erfarenhet som har gett dig en god inblick i situationer och problem, likt kunderna som kontaktar oss kan tänkas stå inför. Du behöver ha en kommersiell förståelse, veta hur ett produktionsföretag fungerar och kunna hantera olika försäljningstekniska frågor. Det är viktigt med erfarenhet av kundsupport, samt att du tycker om att hantera volym och en bra mängd administrativa uppgifter.
Dessutom:
- Är strukturerade och duktig på att planera och prioritera dina uppgifter i en dynamisk miljö
- Ha erfarenhet och trivs med att arbeta i CRM och andra system
- Ha en grundläggande förståelse inom ekonomiadministration
- Är en god kommunikatör muntligt och skriftligt och tycker om att interagera med många olika människor på olika nivåer
- Kunskaper inom programmet SAP är en fördel vi värdesätter, men ej ett krav
- Talar obehindrad svenska och engelska
Varför Grundfos
På Grundfos vågar vi göra saker som andra inte kan eller vågar göra. Vår kompetens förbinder oss att bana väg för lösningar på världens vatten- och klimatutmaningar och med våra lösningar förbättra livskvaliteten för människor. Vi anser att innovation inte bara är en affärsmöjlighet, utan en skyldighet. Och det som verkligen betyder något för oss är inte kortsiktig vinst, utan den inverkan vi gör. Genom att bli en del av vårt team är du också bidragande till att driva denna förändring. Att vara ansvarsfull, hjälpsam och omtänksam är en del av vilka vi är. Detta gör oss unika som företag och som arbetsplats. Vi sitter alla i samma båt och vi kan alltid lita på varandra. Tillsammans lyckas vi.
Dessutom erbjuder vi:
- Flexibel arbetstid och ett brett utbud av ersättningar och rabatter för anställda
- Ett generöst friskvårdsbidrag
- Tillgång till intern utbildning och stora möjligheter till individuell utveckling
Om det här jobbet låter tilltalande för dig, vänligen skicka oss ditt CV och motivationsbrev genom att klicka på "Ansök om det här jobbet".
Om du har frågor om tjänsten, vänligen kontakta CSSC Manager DBS, Liana Arutyunyan på larutyunyan@grundfos.com.
Om du vill gräva djupare i Grundfos universum, besök oss på LinkedIn eller Youtube
Vi ser fram emot att höra från dig.