Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Operativ inköpare till ESD Center

Sista ansökningsdag
27 december 2024 (57 dagar kvar)
Publiceringsdatum
28 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Har du erfarenhet inom operativt inköp och är ute efter en ny utmaning? Är du driven, kommunikativ, en lagspelare och trivs i en roll med många kontaktytor? ESD Center söker dig som vill bli en del av ett snabbfotat och resultatfokuserat företag i tillväxtskede med god gemenskap. Välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten

I den här rollen får du inledningsvis en anställning hos Bravura, och det är uttalat att ESD Center AB har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och ESD Center AB en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget

ESD-Center Group är en viktig samarbetspartner till företag inom tillverkning och montering av kretskort och elektronik, en bransch i tillväxt och en viktig del i omställningen mot en bättre och mer hållbar vardag. Deras ambition och målsättning är att hjälpa sina kunder att vara effektiva, konkurrenskraftiga och lönsamma genom att erbjuda marknadens bredaste sortiment av kvalitetssäkrade ESD-produkter, produktionsutrustning samt processmaterial för kretskortstillverkning. ESD-Center är en del av Addtech Electrification Sweden, som är en affärsenhet inom börsnoterade Addtech Group.

ESD-Center är idag 23 anställda, där cirka hälften jobbar på huvudkontoret i Limhamn. Just nu färdigställs de helt nybyggda lokalerna i Vellinge dit kontoret flyttar i början av december för att möta en ökad efterfrågan samt förbereda för fortsatt tillväxt. Utöver huvudkontoret har ESD-Center Group kontor i Stockholm, Dal & Ski i Norge, Kolding Danmark samt Tallinn i Estland. ESD-Center satsar och investerar kontinuerligt för att personalen ska vidareutvecklas, ges nya kunskaper och möjligheter samt vara delaktiga och involverade i verksamheten. ESD-Center ingår i börsnoterade Addtech AB och är en del av affärsområdet Addtech Electrification. Kontinuerlig lönsam tillväxt är ledord inom Addtech koncernen som driver bolaget framåt både i långsiktig ambition men även i den dagliga verksamheten.

Arbetsuppgifter

I rollen som operativ inköpare utgör du en viktig och central del av ESD Centers inköpsarbete. Du ansvarar för hela inköpsprocessen där du ansvarar för planering och inköp av hela sortimentet. Du säkerställer att lagervärdet hålls på en optimal nivå och att rätt produkter finns tillgängliga. Rollen innebär daglig kontakt med leverantörer som främst finns i Sverige och Europa men även andra delar av världen. Ditt arbete innefattar även prisförhandlingar för att optimera kostnader oh villkor samt övervakning av leveranser för att säkerställa att produkterna anländer i tid.

* Ansvar för inköpsprocess
* Order- och leveransbevakning
* Prisförhandling och reklamationshantering
* Nära samarbete internt med övriga avdelningar

Tillsammans med dina kollegor blir du en del av en härlig gemenskap. Här får du möjligheten att vara med som en viktig pusselbit i en spännande tillväxtresa.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Ett par års erfarenhet av en operativ inköpsroll med liknande arbetsuppgifter
* Meriterande med erfarenhet av CSRD
* God dator- och systemvana
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

För att lyckas i rollen är du en person som trivs att arbeta i nära samarbete med dina kollegor för att tillsammans leverera goda resultat. Du är noggrann, strukturerad och arbetar proaktivt utifrån både långsiktiga och kortsiktiga mål och tidsplaner. Då du är en del av ett mindre team är du som person hjälpsam och du ställer alltid upp för att stötta andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte - allt för att överträffa våra kunders krav och förväntningar. Därtill har du en mycket god förhandlingsvana som karaktäriseras av affärsmässighet och god kommunikation. Du är social, skapar goda och långsiktiga affärsrelationer och samarbeten såväl internt som med externa parter. Vi ser att du är noggrann i utförandet av dina arbetsuppgifter och trivs med att agera på eget initiativ. Vidare tar du stort ansvar för dina arbetsuppgifter, har förmågan att strukturera och kommer gärna med idéer och förbättringsförslag.

Övrig information

Start: Omgående med viss hänsyn till uppsägningstid
Plats: Kontoret flyttar till Vellinge i början av december
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
27 december 2024 (57 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.