Hoppa till innehåll

Administratörer till receptionen

Publiceringsdatum
15 juli 2024
Antal tjänster
5
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Polisområde Malmö består för närvarande av Polisområdeskansli, två lokalpolisområden (Norr och Söder), tre sektioner (utredning, brott i nära relation och utredningsjour). Polisområdet svarar, inom sitt geografiska område för utredning i enlighet med den nationella brottskatalogen, arrestverksamheten vid Rättscentrum Malmö, receptionsverksamhet, passverksamhet, beslagshantering, ingripande- och områdespolisverksamhet, underrättelseverksamhet, brottsamordning samt spaningsverksamhet. Från och med 1 oktober kommer polisområde Malmö bestå av 4 lokalpolisområden, där receptionen kommer svara under lokalpolisområde Fosie. Polisområde Malmö och receptionen söker nu 5 administratörer till samtliga receptioner inom Polisområde Malmö (för närvarande Rättscentrum och Rosengård). Vi söker tre tillsvidareanställningar och två vikariat på 1 år. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet. ARBETSUPPGIFTER Som administratör i receptionen blir du placerad inom gruppen för stöd och service 3 LPO Malmö Norr. Ett arbete som innebär att ge just stöd och service till medborgarna samt hjälpa besökare tillrätta både inom myndigheten samt externt. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: • Upprätta anmälningar och genomföra inledande utredningsarbete • Målsägande- och vittnesförhör • Besvara frågor via mail och telefon • Diarieföring • Vapenhantering • Registrering av hittegods • Beslagshantering • Tillståndsansökningar • Hantera inbetalningar via kassa • Övriga arbetsuppgifter kan vara övrigt förekommande receptionsarbete KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Gymnasieexamen eller motsvarande. • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • God förmåga att uttrycka dig i tal på engelska • Svenskt körkort för manuellt växlad bil Det är meriterande om du har: • Yrkeserfarenhet av att arbeta med utredande uppgifter, gärna från offentlig verksamhet. • Erfarenhet att arbeta inom myndighet. • God datorvana med praktisk erfarenhet av administrativa digitala arbetsuppgifter. • Erfarenhet av reception eller annat serviceyrke • Språkkunskaper utöver nordiska språk och engelska. • Kunskap av polisens interna system, i synnerhet DURtvå Personliga egenskaper Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är flexibel, initiativtagande, noggrann, kommunikativ, ansvarstagande och har en mycket god samarbetsförmåga. Du har en förmåga att periodvis arbeta i ett högt tempo med fortsatt hög servicenivå och bibehållen kvalitet och prioriteringsförmåga. Som polisens ansikte utåt krävs det att du är professionell med en öppen och hjälpsam inställning. Du ska vara van vid att använda datorn som arbetsredskap. Då du kommer att ingå i en relativt liten arbetsgrupp så är teamwork en förutsättning för verksamheten. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Arbetsort: samtliga receptioner inom Polisområde Malmö (för närvarande Rättscentrum och Rosengård) Arbetstid: Två-skift, dag/kväll/helg Anställning och omfattning: Heltid, 3 tillsvidare samt 2 tidsbegränsade vikariat på 1 år Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Administratör, reception Du kommer introduceras på arbetsplatsen på Rättscentrum och där kommer finnas instruktörer på plats som du kommer gå bredvid under utbildningen. Därefter kommer din placering vara antingen på Rättscentrum eller i Rosengård. Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. Observera att på grund av semestertider kommer urval ske först vecka 33, och intervjuer hållas v. 34. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
06 augusti 2024 (17 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se