Hoppa till innehåll

Kundtjänstmedarbetare till Elfa

Sista ansökningsdag
30 september 2024 (29 dagar kvar)
Publiceringsdatum
13 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Varför det här är något för dig?

Ja, för att du trivs ju verkligen i en serviceinriktad roll med varierande karaktär! Du är personen som går till jobbet varje dag för att du vill och för att du värdesätter ett starkt utbyte med dina kollegor. Den drivkraft du besitter, att ständigt utvecklas, i såväl det stora som det lilla kommer väl till sin rätt i den här rollen. DU som person är viktig - kundtjänstteamet har en stark samhörighet och trivsel, vilket du kommer att bidra till!

Vilka är Elfa då?Elfa erbjuder förvaringssystem som kan anpassas efter människors individuella behov genom hela livet. I Elfas produktportfölj ingår bland annat måttanpassade skjutdörrar och vägghängda eller fristående förvaringslösningar – allt i hållbar, funktionell design av högsta kvalitet.Företaget grundades 1948 och ägs sedan 1999 av The Container Store, USA:s största detaljhandelskedja för förvaringsprodukter. The Container Store är börsnoterat på New York-börsen. Elfa har tre fabriker och sju säljbolag i Europa. Huvudkontoret ligger i Malmö.

Läs mer om Elfa, deras hållbarhetsarbete och kärnvärderingar här.

Utveckla din kompetens och erfarenhet hos Elfa

Rollen som Kundtjänstmedarbetare är varierande och innefattar allt ifrån orderhantering, leverans- och reklamationsärenden, samt allmän support gentemot Elfas kunder. Du verkar ”högt som lågt” i den här rollen och hanterar såväl enklare ärenden som mer avancerade och utmanade uppgifter och dialoger. Arbetet sker till största delen inom B2B, men även mot privatpersoner, både via mail och telefon. Du är en viktig pusselbit i det kontinuerliga arbetet att utveckla och förbättra processer, rutiner och verktyg. Tillsammans med ditt team jobbar du för att på ett effektivt och optimalt vis nå ert gemensamma försäljningsmål.Elfa arbetar i affärssystemen Dynamics och M3.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

  • Sälja in och registrera orders och offerter mot kund
  • Hantera inkommande frågor via telefon och mail
  • Hantera reklamationer
  • Ha kontakt med transportörer
  • Arbeta med Kundvård och försäljningsarbete
  • Bidra till kontinuerlig utveckling och förbättring av arbetsprocesser och rutiner inom avdelningen

Vad du behöver ha med dig in i rollen på ElfaFörst och främst – Du och dina personliga egenskaper är viktiga! Elfa lägger stor vikt vid kundservice. Därför är din serviceinriktade, lösningsfokuserade och kommunikativa förmåga mycket eftertraktad. Du är dessutom ansvarstagande och mån om att lämna ett gott avtryck i samtliga dialoger. Du trivs i en kontext där ärenden och frågor varierar i karaktär, vilket utmanar dig i din anpassningsförmåga och flexibilitet.. och att ständigt utvecklas – ja, det gillar du!

Elfa ser gärna att du arbetat i en liknande roll sedan tidigare, med kundservice och kommunikation som främsta fokus och med fördel inom bygghandeln. Du har en god systemvana och är van vid att arbeta med Excel. Du hanterar svenska och engelska väl i såväl tal som skrift. Har du kunskaper i det tyskaspråket ser vi detta som mycket meriterande.

Vi hoppas att vi fångat ditt intresse och ser fram emot din ansökan!

ÖVRIG INFORMATIONStart: Snarast.Plats: Centrala MalmöArbetstider: Måndag-Fredag dagtidAnställningsform: Detta uppdrag kommer att inledas som ett konsultuppdrag på minst 6 månader med möjlighet till anställning i en förlängning (behovet är långsiktigt).

Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Elfas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-hub.

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
30 september 2024 (29 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se