Hoppa till innehåll

Service & Supporttekniker

Publiceringsdatum
08 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Om oss

3D Prima har sedan starten, 2014, växt till att vara en av Europas största återförsäljare och distributörer av 3D skrivare och tillhörande material. 3D Prima säljer produkter under eget varumärke, men har även ett brett sortiment från de mest välkända och populära tillverkarna på marknaden. Huvudkontoret ligger i Malmö med dotterbolag i Tyskland och Storbritannien. Vi är idag 29 anställda på Malmökontoret och har en stabil tillväxt på runt 35% per år. Vi omsätter cirka 350 miljoner kronor med mycket god lönsamhet.

Vi utökar nu vårt befintliga service- och supportteam i Sverige och söker därför en engagerad och ansvarsfull supporttekniker på heltid.

Arbetsuppgifter

Som supporttekniker hos oss kommer du att:

- Felsöka 3D-skrivare, 3D-pennor och 3D-Scanners samt relaterade produkter.

- Delta i serviceutbildningar hos våra leverantörer, vilket kan innebära resor både inom och utanför Sverige. Majoriteten av utbildningarna sker dock via videomöten.

- Hantera reservdelar, utföra service, samt beställa nödvändiga komponenter.

- Delta på mässor och event, både nationellt och internationellt.

Kvalifikationer

- Teknisk utbildning är meriterande men inte ett krav.

- Erfarenhet av 3D-skrivare och ett genuint intresse för produkterna är nödvändigt.

- Förmåga att arbeta självständigt samt i team.

- God förmåga att hantera stress och flera arbetsuppgifter samtidigt.

- Utmärkt kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt.

- God datorvana

- Du skall behärska svenska och engelska i både tal och skrift.

Övriga krav

- B-körkort är meriterande men inte ett krav.

Som person är du noggrann, strukturerad, stresstålig samt har respekt för tidsramar. Du är ung, hungrig och kreativ och tar gärna egna initiativ. Du har ett teknikintresse som gör att du tycker det är spännande att arbeta med de produkter som vi säljer.

Du måste ha en viss flexibilitet för arbetstoppar och säsongsvariationer samt kunna hoppa in där det behövs.

Arbetsplatsen består av ett sammansvetsat gäng, så god samarbetsförmåga såväl inom gruppen som externt är en viktig egenskap. I ditt dagliga arbete kommer du framför allt ha kontakt med kunder via vår supportportal där kommunikation sker via mail, huvudsakligen på svenska och engelska. Det är viktigt att du kan hantera våra kunder på ett professionellt och pedagogiskt sätt.

Vårt kontor ligger i Malmö, så vi ser gärna att du bor inom pendelavstånd.

Vi erbjuder:

- Trevlig kontorsmiljö

- Kollektivavtal

- Friskvårdsbidrag

- Stora utvecklingsmöjligheter

Vi tillämpar individuell lönesättning baserat på erfarenhetsnivå och lämplighet. Kollektivavtal finns.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
05 augusti 2024 (9 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se