Hoppa till innehåll
SEB logotyp

Kundtjänstmedarbetare till SEB 24|7 Service

Publiceringsdatum
01 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Brinner du för service och vill jobba i en dynamisk och spännande bransch? Vi söker kundtjänstmedarbetare till SEB:s Telefonbank 24|7 Service i Malmö med planerad start under hösten 2024.

Om tjänsten
Arbetet på 24|7 Service innebär att ta emot inkommande telefonsamtal från privatkunder gällande olika typer av bankärenden. Du kommer att hjälpa kunderna som kontaktar banken via telefon och vara SEB:s röst utåt. SEB strävar efter att ge sina kunder en service utöver det vanliga och i din roll som kundtjänstmedarbetare förväntas ett stort fokus på affärsmässig och professionell service. Du kommer att arbeta i ett vinnande team som alltid har kundens bästa som högsta prioritering.

Som kundtjänstmedarbetare kommer du huvudsakligen arbeta med att:

* Hjälpa kunder att lösa olika bankärenden över telefon
* Guidning och utbildning för våra kunder i digitala miljöer och verktyg
* Vid behov slussa kunden vidare till annan kompetens inom SEB
* Ha ett stort fokus på att erbjuda en hög servicenivå och hjälpa kunden i livets olika händelser

Rollen som kundtjänstmedarbetare är en direktrekrytering till SEB med start i höst. Mer information om aktuellt startdatum ges senare under rekryteringsprocessen. Du kommer att vara placerad på SEB:s 24|7 Service i centrala Malmö. Tjänsten är på heltid. Arbetstiderna är huvudsakligen förlagda på dagtid måndag-fredag, där kvälls- och helgarbete förekommer.

Se nedanstående länk för mer inspiration om hur det är att arbeta på 24|7:
https://www.youtube.com/embed/HT7cHydrJSU?rel=0&showinfo=0

Om dig
Vi söker dig som har ett starkt kundfokus och trivs med att arbeta i ett högt tempo med telefon och dator som främsta arbetsredskap. Du har en personlig mognad, brinner för service och har en god kommunikativ förmåga. Du är även engagerad, effektiv och kan prioritera när det behövs. Du är intresserad av vad som händer i finansbranschen och är nyfiken på den digitala utvecklingen. Tidigare erfarenhet av arbete inom bank, kundtjänst eller liknande är meriterande.

Viktigt för tjänsten är:

* Tidigare erfarenhet av serviceinriktat arbete
* Ett genuint intresse för bank och finans
* Flytande språkkunskaper i svenska och engelska
* Du trivs med telefon och dator som arbetsredskap
* Lägst gymnasieexamen, där högskoleförberedande gymnasieutbildning är meriterande

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

SEB erbjuder dig
En karriär hos SEB innebär oändliga utvecklingsmöjligheter och interna karriärvägar för dig. SEB erbjuder dig som medarbetare en provanställning som förväntas övergå till en tillsvidareanställning. Du som anställd får tillgång till goda förmånserbjudanden och blir en del av ett framåtlutat team i en spännande utvecklingsfas. Rollen innebär en stor variation i ett roligt och utmanande arbete där utveckling och förändring står i fokus. Med ett högt engagemang kommer du tillsammans med dina kollegor bidra till telefonbankens fortsatta framgång.

SEB är övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att driva tillväxt och innovation, leverera service i världsklass till våra kunder samt skapa värde för samhället i stort.

Läs mer om hur det är att jobba på SEB här: www.sebgroup.com/career

Kontaktuppgifter
I den här rekryteringen samarbetar SEB med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare:

Liridona Brahimi via liridona.brahimi@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Som en del i vår kvalitetssäkrade rekryteringsprocess använder vi oss av logik- och personlighetstester. Det kommer i senare skede även genomföras bakgrundskontroller. Vi gör löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Kundtjänst, Service, Telefonbanken 24|7, Bank, Finans, SEB banken, Adecco, Malmö

SEB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
29 juli 2024 (5 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Adecco Rekrytering är Sveriges ledande rekryteringspartner specialiserade på rekrytering av chefer, specialister och generalister inom privat och offentlig sektor. Med 30 års erfarenhet och närvaro på 30-tal orter över hela landet, är vårt viktigaste åtagande att hitta rätt person till rätt jobb, i rätt tid. Vårt mål är att leverera en högkvalitativ rekryteringsresa till våra kunder och kandidater. Vi gör det genom att omvandla komplicerade affärskritiska rekryteringsutmaningar till enkla framtidssäkrade kompetenslösningar. Vi sätter stort värde på att skapa och behålla en nära relation till våra kunder och kandidater - välkommen att ta kontakt med oss!