Norsktalande kundtjänstmedarbetare till Ikano Bank!
Att Ikano Bank inte är som vilken annan bank som helst märks tydligt när du kliver in på deras kontor i Hyllie. I stället för att mötas av slipsklädda banktjänstemän möts du av en arbetsplats som utstrålar nytänkande och ambition! Hjärtat i verksamheten är kundtjänsten där medarbetarna ger förstklassig service till kunder i Sverige, Norge och Danmark. Ikano Bank söker nu en ny stjärna till teamet i Malmö sök idag om du vill du vara en del av deras fortsatta resa!
Om tjänsten
Academic Work söker för Ikano Banks räkning en norsktalande kundtjänstmedarbetare till deras nordiska kundcenter som startades upp i Malmö under våren 2016. Som ny medarbetare kommer du att ingå i ett ambitiöst team med stark känsla för samarbete och sammanhållning. Ikano Bank ligger i Hyllie, ett expansivt område utanför Malmö där varje medarbetare gör skillnad varje dag.
För att trivas i rollen som kundtjänstmedarbetare på Ikano Bank krävs det att du som person är flexibel och duktig på att samarbeta med andra. Du kommer ingå i ett team på ett tiotal personer som arbetar nära varandra med olika ärenden som kommer in från Ikanos kunder. Du kommer även arbeta självständigt vilket sätter krav på att du är självgående och inte rädd för att ta egna beslut om det krävs. Du kommer få en gedigen introduktion till dina arbetsuppgifter och till Ikano som företag så att du har bästa förutsättningar att lyckas i din nya roll.
Arbetsuppgifter
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du vara ansikte utåt och, i många fall, kundens första kontakt med Ikano Bank. Med telefonen som arbetsredskap kommer du att svara på inkommande samtal från både privatkunder (B2C) samt företagskunder (B2B) med frågor som kan röra exempelvis fakturaärenden, produkter, bonus eller räntefrågor.Stort fokus i rollen ligger i att ge en förstklassig service och att kunna möta kunden utifrån den situation denne befinner sig i. Inledningsvis kommer du, som ny medarbetare på Ikano Bank, få en gedigen introduktion och utbildning inom både produktkunskap och service.
Kvalifikationer
- Har en god förståelse för norska & engelska i både tal och skrift
- Har ett brinnande intresse för service och vilja arbeta med kundbemötande samt tycka om att ha telefonen som arbetsredskap
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i kundtjänst mot norska kunder
- Tidigare erfarenhet från en roll inom försäljning
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Organiserad
- Målinriktad
- Social
- Ansvarstagande
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
- I slutet denna process krävs en kreditupplysning som administreras av Academic Work.