Hoppa till innehåll
Sista ansökningsdag
16 oktober 2024 (11 dagar kvar)
Publiceringsdatum
02 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen Avdelningen Support- och Ärendehantering vid Sektionen IT har ansvar för och erbjuder hela Lunds universitet sina tjänster. Det innebär att alla verksamhetsdelar, inte bara IT, kan använda sig av befintligt ärendehanteringssystem. Avdelningen erbjuder olika hanteringsmässiga lösningar och intern utbildning för administrativ hantering i systemet och består av drygt 20 personer inom systemadministration, servicedesk och televäxel samt vissa specialfunktioner. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss Arbetsuppgifter och ansvarsområden Allt fler inom Lunds universitet använder sig av ett och samma support- och ärendehanteringssystem. Därför behöver vi förstärka vårt team med ytterligare en systemadministratör. Kvalifikationer Systemet supporterar de flesta IT-ärenden vid Lunds universitet samt en växande del av alla andra typer av ärenden och ämnesområden. Därför söker vi dig som har breda IT-kunskaper och en vilja att vara med och utveckla och förvalta Lunds universitets support- och ärendehanteringssystem. Vi vill att du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta i en servicedesk, eftersom du måste ha förståelse för och kunskap om en komplex supportorganisation, med många olika lösningsgrupper inom alla verksamhetsdelar. Du kommer att ingå i ett team om tre personer som administrerar, utvecklar och supporterar ett system för support- och ärendehantering. För närvarande används ärendehanteringssystemet ServiceNow, men vi står inför en upphandling och kommer kanske att få ett annat system om drygt ett år. Konkreta arbetsuppgifter kan vara att: - arbeta med CMDB/databaser såväl som inventarieförteckningar och förvaltningsmodeller – både drift/underhåll och utveckling, - uppgraderingar av systemstödet, - kontakt med beställare och skapa funktionella lösningsgrupper samt - skapa och underhålla formulärsfunktioner. Krav för anställningen är: Du måste: - kunna grunderna i Javascript, - ha någon kunskap eller kännedom om vårt nuvarande systemstöd ServiceNow, - ha lätt för att lära dig nya IT-miljöer och system, - kunna vara delaktig i den tekniska konfigurationen av plattformen och förvaltning av befintliga lösningar, - ha några års erfarenhet av arbete i en Servicedesk inom IT-support, - tycka om att arbeta tillsammans i ett team, men också självständigt kunna driva ett eget arbete, - vara bekväm med att jobba mot deadlines, - ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, - ha stor lyhördhet och förståelse för beställarnas krav och önskemål samt vara ordningsam, strukturerad och initiativtagande. Meriterande för anställningen är: Det är bra om du också har god kännedom om Lunds universitet. Övrigt Anställningen är tillsvidare med omfattningen 100 procent med tillträde den 1 januari 2025 eller enligt överenskommelse. Intervjuer kommer att genomföras i våra lokaler i Lund enligt plan under vecka 41. Kontaktuppgifter för anställningen: Ina Skanung Larsson 046-222 13 35 ina.skanung_larsson@ldc.lu.se Så här söker du Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska/bör innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan ska/bör även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.) Sektionen IT är Lunds universitets gemensamma IT-funktion och ska bidra till en hög kvalitet och effektivitet i universitetets digitalisering, genom att leverera tjänster inom drift och utveckling av applikationer och infrastruktur. Lunds universitet har en gemensam IT-organisation, Sektionen IT, och IT-organisationer på fakultets- och institutionsnivå som hanterar de mer verksamhetsnära IT-miljöerna. Vid sektionen finns fyra operativa avdelningar och en stabsavdelning. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
16 oktober 2024 (11 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se