Hoppa till innehåll
Sista ansökningsdag
16 oktober 2024 (11 dagar kvar)
Publiceringsdatum
02 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen Avdelningen Support- och Ärendehantering vid Sektionen IT har ansvar för och erbjuder hela Lunds universitet sina tjänster. Det innebär att alla verksamhetsdelar, inte bara IT, kan använda sig av befintligt ärendehanteringssystem. Avdelningen erbjuder olika hanteringsmässiga lösningar och intern utbildning för administrativ hantering i systemet och består av drygt 20 personer inom servicedesk, televäxel och systemadministration samt vissa specialfunktioner. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss Arbetsuppgifter och ansvarsområden Lunds universitet behöver nu förstärka sin Servicedesk med en erfaren Supporttekniker. Kvalifikationer Vi söker dig som vill arbeta med IT-support av olika applikationer, mjukvara, hårdvara och system. Du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya miljöer, system och applikationer. Du kan hantera flera ärenden samtidigt utan att tappa fokus eller tumma på kvaliteten av leveransen. Du kommer att ingå i ett servicedeskteam om tio personer och arbetsuppgifterna består av att ta emot inkommande samtal och mejl från våra anställda. Som servicedesk-medarbetare supporterar du användare via telefon, mejl och via remote både på Windows- och Mac-datorer. Krav för anställningen är: - Några års erfarenhet av arbete i Servicedesk inom IT-support - Goda tekniska kunskaper om Windows- och Mac-datorer - Erfarenhet av managerade arbetsplatsdatorer och skrivare - Förmåga att självständigt felsöka och åtgärda hård- och mjukvarurelaterade problem via telefon och fjärrverktyg, bl a Teamviewer. - Kunskaper inom IP-baserade nätverk, trådlös nätverksteknik och skrivarhantering - Erfarenheter av olika e-postklienter på både Windows och Mac - Lätt för att lära nya IT-miljöer, system och applikationer - Känna till och vara bekväm med ITIL, ITSM och ärendehanteringssystem - Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift - Känna dig bekväm med att prata med användare i telefon - Ordningsam, strukturerad och initiativtagande - Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning Meriterande för anställningen är: - God kännedom om Lunds universitet - Erfarenhet av vanligt förekommande studentsystem - Erfarenhet av verktyg för utbildning och möte på distans, t ex Teams och Zoom - Kunskaper av managering av Mac via Casper Suite och JAMF - Kunskaper av managering av PC via SCCM Övrigt Anställningen är tillsvidare med omfattningen 100 procent med tillträde den 1 januari 2025 eller enligt överenskommelse. Intervjuer kommer att genomföras i våra lokaler i Lund enligt plan under vecka 41. Kontaktuppgifter för anställningen: Bo Dilton, Gruppchef 046-222 13 32 bo.dilton@ldc.lu.se Så här söker du Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska/bör innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan ska/bör även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.) Sektionen IT är Lunds universitets gemensamma IT-funktion och ska bidra till en hög kvalitet och effektivitet i universitetets digitalisering, genom att leverera tjänster inom drift och utveckling av applikationer och infrastruktur. Lunds universitet har en gemensam IT-organisation, Sektionen IT, och IT-organisationer på fakultets- och institutionsnivå som hanterar de mer verksamhetsnära IT-miljöerna. Vid sektionen finns fyra operativa avdelningar och en stabsavdelning. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
16 oktober 2024 (11 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se