Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Inköpskoordinator på 50% till Axis Communications i Lund

Publiceringsdatum
17 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vill du vara med och skapa en smartare och säkrare värld? Nu söker vi en inköpskoordinator på 50% till huvudkontoret i Lund. Vi går igenom ansökningar löpande, så välkommen med din ansökan redan idag!



Om tjänsten

Axis är ett snabbt växande och spännande företag, redan världsledande inom vårt huvudsakliga område - nätverksvideo. Hos Axis arbetar du i en innovativ och global organisation som är mycket stolt över att leverera världsklass, högkvalitativa produkter och tjänster till våra kunder. Vi brinner för att skapa en smartare och säkrare värld! Vår framgång beror till stor del på vår högt kvalificerade personal och vår starka kultur av att våga lyckas och ständigt bryta ny mark.

Vi letar nu efter en inköpskoordinator att ansluta sig till vårt team på huvudkontoret i Lund, Sverige. Gå med i vårt team och tillsammans kommer vi fortsätta att leverera utmärkta produkter över hela världen.

Vem är ditt framtida team?

Du kommer att vara en del av ett team bestående av 30 engagerade och talangfulla kollegor inom vårt Inköpsteam. Förutom inköpare för olika varor består vårt team av processutvecklare, analytiker och koordinatorer. Tillsammans är vi ett kreativt och ambitiöst team där vi får saker att hända. Vårt jobb är att tillgodose Axis kundbehov - säkerställa produkttillgänglighet vid våra 7 platser runt om i världen med rätt produkt på rätt plats, tid och mängd.

Vad kommer du att göra här?

Ditt främsta ansvar är att stötta teamet med de administrativa delarna vilket bland annat innefattar hantering av inköpsordrar, fakturahantering och hantering av konsignationslager.

Du erbjuds

Att arbeta med oss ger dig en utmärkt möjlighet att utvecklas i en organisation som värdesätter kreativitet och främjar professionell och individuell tillväxt. Vi har en stark företagskultur baserad på öppenhet, samarbete och innovation där din personlighet och bidrag är mycket uppskattade. Vi erbjuder dig en karriär i ett snabbväxande, globalt och ständigt utvecklande IT-företag där du kan göra skillnad och växa tillsammans med oss. Du kommer att interagera i en bred tvärfunktionell miljö och naturligt utveckla din kunskap inom många områden inom organisationen. Gå med oss och du kommer att vara en del av ett fantastiskt team med kollegor som vill lyckas tillsammans med dig och där vi inte är rädda för att agera och utvecklas.



Kvalifikationer
  • Har tidigare erfarenhet av administration
  • Har en grundläggande förståelse för fakturaflöden
  • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
  • Har grundläggande kunskap av att arbeta i Excel
Det är meriterande om du
  • Har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Har en annan huvudsaklig sysselsättning med hänsyn till att detta är ett långsiktigt deltidsupplägg

För att lyckas i rollen är du en lagspelare men trivs också med att arbeta självständigt, planera och hantera dina egna aktiviteter. Du stimuleras av utmaningar, är inte rädd att agera och brinner för problemlösning - både självständigt och genom effektivt samarbete i ett team. Att arbeta i en dynamisk, innovativ och högt tempo miljö är din grej och du trivs i en roll där du verkligen kan göra skillnad. Vi tror att du är positiv, noggrann och naturligt ser både detaljer och helheten - vilket gör rätt prioriteringar och agerar effektivt både på kort och lång sikt.

Övrig information
  • Start: 15 juli
  • Omfattning: 50%
  • Placering: Lund
  • Om uppdraget: Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag där du blir anställd av Academic Work
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
23 augusti 2024 (58 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se