Hoppa till innehåll

Butikssäljare med driftsansvar

Publiceringsdatum
07 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Ända sedan starten för mer än 100 år sedan har vi på Clas Ohlson haft en stark företagskultur som präglas av en vilja att göra kunden nöjd. Vi är lagspelare som bryr oss om varandra, våra kunder och resultatet av det vi gör, och vi har ett uttalat mål om att vara ledande inom hållbarhet. Om du delar vår ambition att hela tiden åstadkomma mer kan vi erbjuda dig fantastiska möjligheter att växa både personligen och professionellt. Vi tror på dig.

Kom och väx med oss!

Som säljare med driftsansvar är din främsta uppgift att få kunden att trivas, känna sig välkommen och att se till de hittar rätt produkter och lösningar. På ett serviceinriktat sätt tar du aktivt kontakt och startar kundmöten, svarar på frågor och berättar om våra produkter. I din roll ingår det också att arbeta i kassa ochvara en del avvaruflödet i form avbland annat påfyllning.

Som driftsansvarig är du också ställföreträdande för Team leader och dennes arbetsuppgifter vid behov. Ansvaret innebär att säkerställa butiksdriften och att arbetsleda medarbetarna i enlighet med vårt kundservicekoncept samt företagets regler och riktlinjer.

För att uppnå detta arbetar du med att:

  • Vara tillgänglig och kontakta kunder proaktivt samt alltid sträva efter att ge kundservice i världsklass
  • Leda och delegera arbetsuppgifter och butiksrutiner
  • Arbeta i Team leaders ställe vid behov
  • Säkerställa att rutiner för öppning/stängning av butiken efterlevs
  • Säkerställa att rutiner för kassaräkning efterlevs

Vem söker vi?

  • Avklarad gymnasieutbildning, meriterande med utbildning inom Försäljnings- och serviceprogrammet (tidigare Handel- och administration) eller annan jämförbar utbildning
  • Arbetslivserfarenhet inom serviceyrke och/eller någon av våra produktkategorier är meriterande
  • Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
  • Du behöver ha fyllt 18 år för att arbeta hos oss

Vi tror att du som söker denna tjänst brinner för mötet med kunder och drivs av att få arbeta med försäljning. Som person ser vi också att du har lätt för att ta initiativ och motiveras av att leverera resultat.För att trivas i rollen ser vi att det är viktigt att du är drivande, självgående och med en problemlösande förmåga kan lösa situationer som uppstår. Vi tror också att du drivs av att vara i en arbetsmiljö som är kul och snabbrörlig där du förväntas vara flexibel och stresstålig.

Tjänsten är en tillsvidareanställning påcirka 32,25 timmar i veckan (84,31% tjänst) med start i slutet av Augusti månadClas Ohlson tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid tillsvidareanställning.

Välkommen hem

Clas Ohlson erbjuder en inkluderande och uppmuntrande arbetsmiljö där alla förväntas ta initiativ och våga prova nya saker. Ditt driv och din lust att utveckla Clas Ohlson tillsammans med oss är det som får oss att ligga steget före. Vi tror på mångfald och att våra medarbetares olika bakgrunder, personligheter, erfarenheter och kompetenser är viktiga för vår framgång.

Förutom möjligheten att växa med oss så erbjuder vi också marknadsmässig lön, personalrabatt, rörlig ersättning, friskvårdsbidrag och kollektivavtal.

Hur det är att jobba hos oss? Klicka på följande länk och ta del av våra medarbetares berättelser.

Bli en del av oss!

Tillsammans med dig vill vi förenkla vardagen för alla våra kunder!Ansök redan idag - dock inte senare än 22 juli! Rekryteringsprocessen är igång och vi genomför intervjuer och urval löpande.

Om du har ytterligare frågor kopplat till tjänsten ber vi dig kontakta rekryterande chef eller teamleader.

Butikschef:Rickard.leinonen@clasohlson.se Teamleader: Lasse.zwetsloot@clasohlson.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
22 juli 2024 (34 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se