Hoppa till innehåll

Stadsnätschef till Ludvika Stadsnät AB

Publiceringsdatum
19 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Ludvika Stadsnät AB är en del av Ludvika Kommunkoncernen och ägs fullständigt av Ludvika Kommun. Trots att vi är ett litet företag har vi en avgörande roll i att äga, förvalta och hyra ut fiberkanalisation och fibernätverk. Vårt uppdrag sträcker sig även till att ta hand om kommunens bredbandsstrategi och att samverka både på lokal och regional nivå när det kommer till bredbandsfrågor. Är du en driven och affärsinriktad person som vill vara med och forma framtidens bredbandsnät?  Ludvika Stadsnät söker nu en innovativ stadsnätschef som brinner för att driva utvecklingen framåt! Som stadsnätschef hos oss kommer du att få möjligheten att leda och utveckla vårt stadsnät från grunden. Vi är en del av Ludvika Kommunkoncernen och arbetar med ägande, förvaltning och uthyrning av fiberkanalisation och fibernätverk. Tillsammans med ett brett kontaktnät är din roll avgörande för att säkerställa att Ludvika ligger i framkant när det gäller bredbandsinfrastruktur. Vi letar efter dig som har erfarenhet av projektledning, verksamhetsutveckling och affärsdrift. Din förmåga att se möjligheter och driva förändring kommer vara nyckeln till vår framgång. Här får du chansen att vara med och påverka, både lokalt och regionalt, och bidra till att främja bredbandsutvecklingen i vår region. Arbetsuppgifter  Som stadsnätschef hos Ludvika Stadsnät kommer du att erbjudas en spännande roll där du rapporterar direkt till VD för bolaget. Dina ansvarsområden inkluderar att medverka i slutförandet av landsbygdsnät, utveckla och utvidga fibernätet, tjänsteutbudet samt vara behjälplig till övriga bolag inom kommunkoncernen. Du kommer också att leda projekt för utbyggnad av fibernät i tätortsmiljö, ansvara för upphandlingar inom enheten och vara teknikansvarig gentemot kommunikationsoperatören. Vidare kommer du att delta i regional samverkan och ha ansvar för dokumentationssystem och nätövervakning. Affärsutveckling relaterat till stadsnätsverksamheten, förvaltning och förtätning av befintligt nät, samt affärs- och resultatansvar för enheten är också centrala delar av rollen. Utöver detta kommer du att driva enhetens miljö- och arbetsmiljöarbete och fungera som enhetens säkerhetsansvarig. Du får ett brett ansvar från teknisk utveckling till affärsstrategi och miljöansvar där du har en ledande roll i stadens digitala infrastruktur. Du får möjlighet att driva innovation och teknisk utveckling inom branschen. Vi erbjuder möjlighet att bidra till samhällsutvecklingen på lokal och regional nivå genom att delta i regional samverkan och vara ansvarig för kommunens bredbandsstrategi. Kvalifikationer som krävs för tjänsten • Du har en universitets- eller högskoleutbildning inom ett relevant område, exempelvis elektroteknik, datateknik, nätverksteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Kunskap kring avtalsfrågor och förmåga att hantera avtalsrelaterade uppgifter. • Du har förmåga att driva affärsutveckling kring stadsnätsverksamheten, med kunskap och erfarenhet av projektledning, särskilt inom fiberutbyggnadsprojekt. • Har goda kunskaper i både svenska och engelska, i både tal och skrift eftersom god kommunikationsförmåga är viktig för tjänsten. • Har B-körkort då resor inom tjänsten förekommer. Det är meriterande om du har • Erfarenhet av arbete i bredbands eller energibranschen. • Arbetat i både privata näringslivet och offentlig sektor. • Erfarenhet av ledarskap. • Erfarenhet av att arbeta med dokumentation och dokumentationssystem. Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror därför att du är en engagerad och affärsdriven person som tydligt och positivt kan förmedla enhetens mål och visioner till kunder, leverantörer, kollegor, kommunledning och politiker. Du trivs med att arbeta långsiktigt mot tydliga affärsmässiga målsättningar och vill skapa strukturer och ständiga förbättringar.   Det här får du av oss! Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss. I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun. Övrig information Denna tjänst är placerad i säkerhetsklass, vilket medför säkerhetsprövning. Krav på svenskt medborgarskap samt godkänd säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning. Har du skyddad identitet ska du inte söka jobbet här på webben, kontakta oss istället. Anställningsform Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde 1 september eller enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i Ludvika. Vi tillämpar individuell lönesättning. Antal platser: 1 Kontakt Mattias Holmström VD/Verkställande direktör Ludvika Stadsnät AB, 076-773 88 53 mattias.holmstrom@vbkraft.se Arbetstagarorganisationer Ledarna, nås via kommunens växel 0240-860 00 Akademikeralliansen, nås via kommunens växel 0240-860 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 4 augusti 2024. Intervjuer kan komma att ske löpande, så vänta inte med din ansökan! Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
04 augusti 2024 (12 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se