Hoppa till innehåll

Enhetschef till Hemtjänst Fredriksberg

Publiceringsdatum
22 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Vård- och omsorgsförvaltningen söker dig som vill göra skillnad! Vi ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Med över 1 000 engagerade medarbetare, inklusive undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor, kockar och många andra viktiga yrkesgrupper, erbjuder vi en arbetsplats fylld av gemenskap, engagemang och glädje. Här får du chansen att arbeta i en dynamisk miljö där kompetens och ansvarstagande värderas högt och där varje dag bjuder på nya, meningsfulla utmaningar. Nu söker vi en enhetschef till Fredriksberg hemtjänst. Här får du möjlighet att leda och inspirera vårt team och bidra till en trygg och meningsfull vardag för våra äldre. Som enhetschef hos oss får du inte bara möjlighet att leda och inspirera, utan du blir också en del av ett team av enhetschefer. Du kommer att ha regelbundna avstämningssamtal med din närmaste chef och stöd från kollegor och våra specialiserade funktioner, inklusive bemanningsenheten, ekonomiadministratörer och stödpedagoger. Vår verksamhet drivs av engagerade, ansvarstagande och kompetenta medarbetare som bidrar till att skapa en meningsfull vardag för våra äldre. Låter detta som en rolig och meningsfull utmaning? Då är detta jobbet för dig. Vi ser fram emot din ansökan!  Arbetsuppgifter  Som enhetschef hos oss får du en varierad och spännande arbetsdag där du leder och fördelar arbetet utifrån Vård- och omsorgsnämndens verksamhetsområde och ledningsfilosofi. Du kommer att samordna, planera och verkställa beslut samtidigt som du ansvarar för verksamhetens budget och driver verksamheten kostnadseffektivt tillsammans med ditt team. Du har en central roll i att följa upp och säkerställa hög kvalitet i verksamheten samt ansvarar för arbetsmiljöarbete och rehabilitering. Bemanningsplanering och schemaläggning är en viktig del av din roll för att säkerställa optimal bemanning. Genom att utveckla och motivera dina medarbetare skapar du en trivsam arbetsmiljö där alla kan prestera på topp. Din förmåga att samverka både inom och utanför organisationen är avgörande, och du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt. Administrativa uppgifter i olika system är en naturlig del av din vardag, vilket ger dig en helhetsbild av verksamheten och dess behov. Denna roll ger dig också möjligheten att vara en central samordnare med ansvar för övergripande verksamhetsområden. Detta kan vara en betydelsefull utvecklingsmöjlighet för dig och din karriär. Kvalifikationer som krävs för tjänsten • Högskoleutbildning med inriktning ledarskap så som sociala omsorgsprogrammet, socionomprogrammet, personal- och arbetslivsprogrammet, beteendevetarprogrammet, sjuksköterskeprogrammet eller motsvarande arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. • Kunskaper i bemanningsplanering och schemaläggning. • Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. • B-körkort. Det är meriterande om du har • Kunskap och erfarenhet inom äldreomsorg. • Tidigare arbete som ledare eller chef med personal- och budgetansvar. • Erfarenhet av utvecklingsarbete. • Erfarenhet av att arbeta med dokumentation och system för verksamhetsstöd. Personliga egenskaper Vi värdesätter din personliga lämplighet högt i denna roll. Vi söker dig som inte bara visar personlig mognad och kan navigera mellan det personliga och det professionella, utan även är mål- och resultatorienterad. Du är van att arbeta mot tydliga mål och låter resultaten styra dina beslut och prioriteringar. Din förmåga att anpassa dig när omständigheterna förändras är en av dina styrkor. Din samarbetsförmåga gör att du kan arbeta väl med andra människor, du trivs i team och har förmågan att lyssna, kommunicera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är strukturerad och har en god planeringsförmåga, vilket gör att du effektivt organiserar och prioriterar ditt arbete och håller tidsramar. Ditt ledarskap är inspirerande och inkluderande. Du är bra på att motivera andra, delegera ansvar och skapa engagemang och delaktighet i gruppen. Som en referenspunkt och samordnare är du en nyckelperson för att nå gemensamma mål. Det här får du av oss! Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss. I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun. Anställningsform Anställningsform: Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. Omfattning: Heltid. Tillträde: Efter överenskommelse. Antal platser: 1  Kontaktpersoner Verksamhetschef, Susan Ludvigsson, tel 0240-860 92.  För frågor under v.30-33 vänligen kontakta verksamhetschef, Pernilla Elings-Pers på telefonnummer 0240-864 58.  Arbetstagarorganisationer Kommunal, Anneli Axelsson, nås via kommunens växel 0240-860 00 Ledarna, Anna Lindqvist, nås via kommunens växel 0240-860 00 Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 18 Augusti 2024. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Intervjuer är planerade att hållas under vecka 35. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
18 augusti 2024 (22 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se