Hoppa till innehåll

System administratör inom Identity eller Access Management

Publiceringsdatum
19 juni 2024
Antal tjänster
2
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

System administratör inom Identity eller Access Management till internationellt bolag i stark tillväxt

Vår kund växer snabbt och står inför en spännande resa med aktuella samhällsnyttiga projekt. På denna resa spelar IT en väsentlig roll. Vi söker dig som har ett stort intresse för IT samt trivs med att ha varierande uppgifter och har en passion för att ta deras IdeIdentitetsplattform till nya höjder.
 

Arbetsuppgifter

  • Samarbeta med tvärfunktionella team för att tillsammans leverera hög-kvalitativa lösningar
  • Utveckla och underhålla dokumentation och kommunikationsplaner
  • Implementera och stödja digitala lösningar och teknologier
  • Leverera utbildning och stöd till kollegor, i och utanför gruppen
  • Utveckla och underhålla digitala strategier, planer och roadmaps


Din profil
Vi söker två passionerade och kunniga medarbetare för att stärka vår kunds team för att ta deras Identitetsplattform till nya höjder. Som person är du intresserad av att utvecklas och lära dig, du är engagerad och tycker om att arbeta mot mål och fokusera på resultat. 

Meriterande
Det är meriterande om du har erfarenheter av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Detta kan exempelvis handla om erfarenheter och kompetenser inom:

  • Identity and Access Managment som tjänst/funktion
  • IGA verktyg (Microsoft Identity Manager, One Identity och andra…)
  • Powershell
  • Server Infrastruktur
  • SQL
  • Azure
  • Katalogtjänster såsom Active Directory
  • LDAP / SAML / OAuth / OIDC
  • Single Sign-On
  • Federation


Bra att veta

  • Vi erbjuder ett konsultuppdrag på 8 månader för att sedan gå över som fast anställd direkt hos vår kund
  • Start: Augusti/September eller snarast möjligt. Vi tillämpar ett löpande urval
  • Placeringsort: Linköping 
  • Eftersom vår kund hanterar exportkontrollerad information krävs svenskt medborgarskap 
  • Bakgrundkontroll och säkerhetsintervju är också en del av processen
  • Vår kund är känd för en god arbetsmiljö. Företagskulturen erbjuder kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling

Om du vill vara med och bidra till att skapa och förnya, samtidigt som du har möjlighet att själv utvecklas i en teammiljö, då har vår kund de perfekta förutsättningarna för dig att växa. Vår kund är stolt över sin vårdande miljö, där alla är olika, samtidigt som de har samma mål – att hjälpa till att skydda människor. 

Visst låter detta som ett spännande uppdrag?
Sök redan i dag så berättar vi gärna mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV på svenska som matchar vår kunds krav. Komplettera gärna med personligt brev. Kunden kan fatta beslut tidigare än sista ansökningsdatum, urval och intervjuer sker löpande.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal. 

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
31 juli 2024 (4 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se