Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Taktisk inköpare till Sisource

Publiceringsdatum
17 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vi letar efter en driven och strategiskt lagd individ för rollen som taktisk inköpare till Sisources inköpsteam. Som taktisk inköpare får du möjligheten att spela en central roll i företagsstrategi genom att säkerställa effektiva och kostnadseffektiva inköpsprocesser mot Sisource kunder och leverantörer. Har du erfarenhet som inköpare från en teknisk bransch? Ansök redan idag!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Sisource har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Sisource en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget

En integrerad partner inom kemikalier
Sisource är en partner som tar hand om allt inom kemikaliehantering så att företag kan ägna sig åt sin kärnverksamhet. De effektiviserar försörjningen av kemikalier, inköp, logistik, distribution, import/export samt administration. Dessutom säkerställer de arbetsmiljön och tillsammans med sina kunder ser de till att alla legala aspekter uppfylls - samtidigt som de fokuserar på totalkostnaden. Sisource är inte bundna till några specifika varumärken utan arbetar brett på marknaden med ett stort antal tillverkare och underleverantörer. I deras centrallager i Linköping lagerhålls de mest frekvent använda produkterna från en mängd olika leverantörer, och i deras kemikaliedatabas finns ytterligare tusentals produkter. Allt för att deras kunder ska få en stabil försörjning med god kontinuitet.

Sisource kunder återfinns inom industrin där kemikalier är en viktig del i produktionsledet.

Arbetsuppgifter

I rollen som taktisk inköpare kommer du ansvara för några av Sisource största leverantörer och kunder. Dina ansvarsområden innefattar ansvar för hela produktcykeln, alltifrån operativt inköp, till prissättning och leveransbevakning. Därtill supporterar du säljare i inköpsfrågor och prisförhandlar med leverantörer. Vidare ansvarar du för att hitta alternativa lösningar för kunder och letar ständigt efter att kostnadseffektivisera inköpscykeln. Din uppgift är att hitta strategiska och förmånsvänliga avtal, samt att initiera projekt för att optimera inköpsprocessen.

Vad gäller leverantörsrelationen ansvarar du för att hantera och kontinuerligt utvärdera deras prestanda för att säkerställa leveranssäkerhet och kvalitet. Genom att analysera marknadstrender och kostnadsstrukturer identifierar du möjligheter till kostnadsbesparingar. Dessutom samarbetar du nära med andra avdelningar och förväntas komma med förslag och idéer för att säkerställa bästa möjliga resultat kopplat till arbetssätt och strukturer.

* Ansvar för hela produktcykeln vad gäller operativt inköp, prissättning och leveransbevakning
* Leverantörskontakt och prisförhandlingar
* Optimering och kostnadseffektivisering av produktcykeln

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Avslutad utbildning inom inköp
* Minst fem års erfarenhet som inköpare, med fördel från en teknisk bransch
* Goda kunskaper i Excel
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
* Meriterande om du har erfarenhet av att jobba med försäljning

Vi söker dig som tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att arbetet blir slutfört i tid och med hög kvalitet. Du är bra på att sätta upp och hålla tidsramar samt att strukturera och prioritera rätt saker i ditt arbete. Du har en god affärsförståelse, gör analyser samt tar beslut utifrån vad som gynnar kunden och organisationen. Vidare drivs du av kontakt med kunder och leverantörer, har en god social förmåga och är duktig på att bygga långsiktiga relationer. I samarbeten bidrar du med idéer och nya perspektiv och du tycker att det är stimulerande att ständigt vara med och bidra till förbättringar av processer och rutiner.

Övrig information

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Linköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
16 juli 2024 (45 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.