Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Helpdesk till Linköpings universitet!

Sista ansökningsdag
11 oktober 2024 (40 dagar kvar)
Publiceringsdatum
12 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du en problemlösare med passion för IT och en stark vilja att hjälpa andra? Då kan du ansöka till Linköpings universitets helpdesk! Läs mer och sök tjänsten redan idag!



Om tjänsten

Vi söker nu för Linköpings universitets räkning en dedikerad och serviceinriktad person som kan stödja universitetetsanställda och studenter genom att tillhandahålla snabb och effektiv support via både ärendehanteringssystem och telefon. I denna roll kommer du att vara schemalagd för att hantera ärenden under halva tiden och för att besvara telefonsamtal under den andra halvan.

Som en del av vårt team erbjuder vi en strukturerad introduktion och introduktionsprogram för att se till att du känner dig bekväm i din roll. Du kommer sällan att sitta ensam eftersom samarbete och kunskapsdelning är viktiga delar av arbetskulturen. Du kommer sitta i ett team på totalt 10 personer, inklusive 4 studenter, som arbetar tillsammans för att lösa en mängd olika IT-relaterade ärenden.

Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera kontohantering, IT-support och felsökning av trådlösa nätverk. Du kommer även att vara involverad i att hantera tvåstegsverifiering för både studenter och anställda. Linköpings universitet strävar alltid efter att lösa alla ärenden själva, vilket gör din roll mångsidig och utmanande. Du kommer i din roll behöva hantera IT-ärenden inom olika miljöer, såsom Windows, Mac och Linux.

Du erbjuds

  • En möjlighet att spetsa ditt CV inför framtida uppdrag
  • Värdefull arbetslivserfarenhet
  • En konsultchef som kommer arbeta för din trivsel och utveckling
  • En plats i en grupp som kommer bidra till stor personlig utveckling och trivsel


Arbetsuppgifter
  • Leverera firstline support via ärendehanteringssystem och telefon
  • Kontohantering
  • Nätverksfrågor
  • Tvåstegsverifiering för studenter och anställda


Kvalifikationer
  • Kan uttrycka dig på både svenska och engelska i tal och skrift
  • Har ett genuint intresse för IT och teknik
  • Har grundläggande IT-kunskaper erhållet från skola eller fritidsprojekt

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av kundservice och/eller support
  • En utbildning med IT-inriktning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Samarbetsinriktad
  • Serviceinriktad
  • Problemlösande
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
11 oktober 2024 (40 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se