Hoppa till innehåll
CENTRIC logotyp

Supporttekniker till second line

Sista ansökningsdag
26 oktober 2024 (15 dagar kvar)
Publiceringsdatum
03 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Arbetsuppgifter

Du kommer att sköta driften och support av kundens system. Här kommer du, tillsammans med dina kollegor, att arbeta nära kunderna med allt från stora till små uppdrag. Du och ditt team ansvarar för en bestämd grupp återkommande kunder och hämtar samt uppdaterar och dokumenterar information i kundens knowledgedatabas. Tillsammans säkerställer ditt team att tjänsterna uppfyller kundernas behov, samtidigt som ni ständigt arbetar för att förbättra dem.



Din profil

Du har ett genuint intresse för teknik och erfarenhet från support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du ska vara en person som tycker om att arbeta systematiskt och har en god teknisk förståelse.

Du har erfarenhet från arbete inom Servicedesk samt med systemen nedan. Du är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor och du fungerar bra ihop med ett team.

Krav på erfarenhet:

  • Systematisk felsökning
  • Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
  • Minst 2 års erfarenhet i slutanvändarsupport
  • Microsoftmiljö
  • Active Directory
  • Grundläggande kunskap inom infrastruktur, servrar, nätverk, SCCM, Databaser etc.
  • Dokumentation
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift


Vi kan erbjuda dig

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.

Mer om oss

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen.



Kontakt information
Niklas Lindgren Niklas.Lindgren@centric.eu

CENTRIC logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
26 oktober 2024 (15 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Centric söker nu en supporttekniker med minst 3 års erfarenhet som har ett genuint intresse för service och som trivs med att hjälpa kunder med deras IT-problem via olika kanaler. Vår kund behöver stärka upp med supporttekniker till deras andra linje. Har du ett brinnande intresse för IT och teknik samt en god pedagogisk förmåga? Då är detta en tjänst för dig!

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.