Hoppa till innehåll
Publiceringsdatum
22 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Socialnämndens avdelning för Individ och familj består av familjeenheten, försörjningsstöd och öppenvård. För oss är kvalitet och rättssäkerhet huvudfokus och vi arbetar fortlöpande med ett utvecklingsarbete för att möjliggöra en bra insats för barn, unga och vuxna. Vår erfarna familjehemsgrupp söker engagerad socialsekreterare som tillsammans med oss vill arbeta med en av samhällets viktigaste uppgifter, dvs ge barn i samhällsvård bästa möjliga förutsättningar och en god uppväxt. Vi erbjuder ett utvecklande och stimulerande arbete tillsammans med kunniga kollegor. Vi arbetar med barnperspektivet i fokus och vårt mål är ständigt att utveckla vårt arbete. Familjehemsgruppen består av två familjehemssekreterare samt tre barnföljare och en samordnare. Vi erbjuder en förmånlig arbetstidsmodell där du själv disponerar 5 timmar per vecka för att få återhämtning och främja egna arbetsmiljön, förutsatt att arbetet tillåter. Arbetstidsmodellen är ett projekt tom årsskiftet 2024/25. Utöver så erbjuder vi även motionstimme/motionspeng, flextid och du har möjlighet att semesterväxla och få fler semesterdagar. Det finns även möjlighet att arbeta på distans vissa dagar när arbetsuppgifterna är lämpliga för det. På Familjeenheten får du stöd i ditt arbete genom extern handledning och ett nära ledarskap. ARBETSUPPGIFTER Den primära uppgiften är att följa upp familjehemsvården för de placerade barnen i nära samverkan med familjehemssekreterare. - Handläggning och dokumentation utifrån gällande lagstiftning - Samverka med familjehemssekreterare och andra professionella parter - Ha kontakt med barnens vårdnadshavare och övriga nätverk - Förmåga att skapa relation till barnen och andra viktiga personer i nätverket Arbetet innebär en stor del dokumentation och därför behöver du tycka om att skriva och ha god förmåga att utrycka dig i skrift. Vem söker vi? - Du som tycker om att samarbeta och har initiativförmåga vilket du visar genom att bygga positiva relationer med barnen/föräldrar och kollegor - Du som är trygg, lugn och stabil i din yrkesroll. Detta då du kommer att möta barn och föräldrar i svåra situationer. - Du är strukturerad vilket du visar genom att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. - Du som har en god kommunikativ förmåga Du ser samarbete som en självklarhet och har ett synsätt som utgår från att det är tillsammans som vi når våra mål och hittar nya möjligheter för samverkan. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer - Socionomexamen - Flerårig erfarenhet av utredning och handläggning inom socialtjänsten - Goda kunskaper i dokumentation - Bra bemötande - B-körkort för manuell växellåda, körvana Du har fördjupade kunskaper om barns anknytning och utveckling, kunskap om NPF diagnoser och psykiatriska diagnoser. ÖVRIGT Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag. Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 2 100 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
18 augusti 2024 (22 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se