Hoppa till innehåll

Är du vår nya enhetschef för daglig verksamhet?

Publiceringsdatum
22 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare. Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare. Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten. Välkommen till en arbetsplats där omsorg, respekt och professionellt engagemang utgör grunden för vår verksamhet. På Socialförvaltningen i Lekeberg är vi dedikerade att sätta människors behov i centrum och skapa en meningsfull vardag för kommunens invånare. Delaktighet och ett respektfullt bemötande präglar vår syn på omsorg och med över 250 engagerade medarbetare strävar vi efter att maximera varje individs resurser och förmågor. Just nu söker vi en driven och kunnig enhetschef till Daglig verksamhet och LSS. Är det dig vi letar efter? Maria Engdahl, tf. förvaltningschef Lekebergs kommun. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en enhetschef för daglig verksamhet, inom vår LSS-verksamhet. Uppdraget har idag cirka 20 medarbetare och 40 brukare. Denna tjänst omfattar även tilläggsuppdrag inom LSS-verksamheter. Du verkar för en kultur som är präglad av tillit, öppenhet och trygghet. Ditt arbete sker i starkt partnerskap i och utanför din enhet. Du ingår i socialförvaltningens ledningsgrupp och kommer gemensamt med de andra enhetscheferna att ansvara för hela förvaltningens resultat och utveckling. Vi ser det som självklart att du är kollegial och är beredd att rycka in och hjälpa kollegor, vid behov. Ditt uppdrag är att leda, planera, utveckla och följa upp verksamheten och ansvara för den operativa och strategiska ledningen och styrningen. Uppdraget innefattar ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Du säkerställer att arbetet sker i enlighet med uppdrag och uppsatta mål och att verksamheten drivs med hög kvalitet och effektivitet. En viktig uppgift blir också att tillsammans med dina medarbetare utveckla arbetssätt med syfte att ständigt förbättra verksamheten. Vi tror på lagarbete med fokus på att skapa värde där alla medarbetares engagemang och kreativitet tas tillvara. Detta skapar en möjlighet att utveckla ett ledarskap i en dynamisk organisation som lämnar utrymme till idéer, utvecklingstankar och stort engagemang. Din roll innefattar även att skapa goda förutsättningar för brukare och medarbetare, vilket exempelvis innebär samverkan med både interna och externa aktörer. Du kommer att ingå i en ledningsgrupp med 9 andra enhetschefer, samt MAS, MAR och controller som alla rapporterar direkt till förvaltningschef. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: - har högskole-/universitetsutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant - har erfarenhet av att leda mindre grupper och att arbeta verksamhetsnära - har en god administrativ förmåga. Det är meriterande om du: - har en grundläggande kunskap i ekonomi samt arbetsrätt och arbetsmiljö - har arbetat i en politiskt styrd organisation. Vi förväntar oss att du vill bidra till verksamhetens utveckling, både för ditt ansvarsområde och för förvaltningen i stort. För oss är det viktigt att alla medarbetare bidrar till att skapa och vidareutveckla en kultur med värderingar såsom öppenhet, ömsesidigt förtroende och lagarbete med fokus på dem vi är till för. För att lyckas i rollen har du en personlig mognad och känner dig trygg i att leda andra. Du har ett genuint intresse för människor och uppskattar att samarbeta och samverka med andra. Ditt arbetssätt är strukturerat och organiserat och du har en god förmåga att prioritera och planera. Vi ser också att du har förmågan att leda förändringsarbete, är utvecklingsinriktad och engagerad. Du är kommunikativ genom tydlighet, lyhördhet och en förmåga att entusiasmera andra och skapa delaktighet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för den här rollen. ÖVRIGT Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat. Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan. Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
18 augusti 2024 (22 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se