Hoppa till innehåll

Meeting & Event Manager till Maryhill Estate

Sista ansökningsdag
16 februari 2025 (168 dagar kvar)
Publiceringsdatum
30 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Under flera år har vi åkt förbi Örenäs Slott och drömt om att en gång få möjligheten att bygga en plats som ännu fler vill besöka. Vår resa startade med Ystad Saltsjöbad, Falkenberg Strandbad, Hotel Pigalle, Ellery Beach House, & senast nu med Jacyz. Nu är det äntligen dags för denna vackra plats att låta oss ta nästa steg. Vi brinner för att bygga resortupplevelser som du vill återkomma till och här på nyaMaryhillEstatelovar vi att skapa något nytt, historiskt, festligt och unikt.

Personlig, professionell, lekfull och passionerad? Älskar du personal och ledarskap? Brinner du för att skapa världens bästa upplevelser! Perfekt! Då är du den vi söker. Vi lever våra värdeord varje dag, i varje handling, i varje möte och det är det som gör oss till det vi är tillsammans – ESS.

Var med från början i skapandet av ESS nya unika destination, Maryhill Estate!

Om tjänsten

Vi söker nu en driven och engagerad Meeting & Event Manager som vill starta upp och driva vår Meeting & Event avdelning och bygga upp ett eget team på ca 10-12 medarbetare.

För att lyckas i rollen är ledarskap naturligt för dig, du är en förebild som med närvaro, feedback och äkta värme gör allt för att ge teamet de allra bästa förutsättningarna. Målet är att skapa stamgäster genom att ge våra bokare och gäster den bästa tänkbara mötesupplevelse och stärka vår position som en av Sverige bästa mötesanläggningar.

Vi har ett högt tempo och hanterar många arrangemang, allt från det lilla mötet till det stora eventet. Din roll är att säkerställa att vi levererar i toppklass på alla plan. Avdelningen består av projektkoordinering, konferensdrift och inhouse sales. Ni har tillsammans hand om gästen från signerad offert till uppföljning och alla detaljer däremellan.Arbetet är flexibelt och föränderligt men du kommer bland annat att:

  • Operativt leda och fördela det dagliga arbetet på avdelningen tillsammans med dina två Supervisors (en för koordinering och en för host).
  • Följa upp och implementera rutiner för avdelningen.
  • Budgetansvar för avdelningen.
  • Driva aktiviteter som leder till nya affärer ochmerförsäljning.
  • Ansvara över att faktureringsrutiner efterföljs.
  • Schemaläggning, upplärning, utbildning, rekrytering och utveckling för ditt team.
  • Ansvara för och följa upp leverantörsfakturor, provisioner och depositioner.
  • Ansvara för att löpande följa upp gästnöjdheten och snabbt agera vid behov för återkoppling och kompensationer.
  • Ansvara för att alla avdelningar på hotellet har korrekt och relevant information gällande alla arrangemang i god tid före genomförandet.
  • Säkerställa att avdelningens KPIs uppfylls.

Erfarenhet från event och/eller konferenser samt hotell och restaurang är ett krav.

Vem är du?

Vi ser dig som en handlingskraftig problemlösare med ett utvecklat sinne för ordning och reda. Du är flexibel, prestigelös och tar dig an utmaningar med ett positivt förhållningssätt. Avdelningen består av projektkoordinering, konferensdrift samt inhouse sales.

Du är senior och trygg i din kunskap samt ledarskap och har sedan tidigare vana av att leda, styra och motivera team. Vi ser att du som söker har en stor passion för service, dokumenterad erfarenhet av personalansvar och budgetrapportering samt tidigare arbetat i roller med högt tempo, stor flexibilitet och snabba beslut.

Meriterande om du tidigare har erfarenhet inom försäljning.

Om tjänsten

Anställningsform: Heltid tillsvidare, vardagar, kvällar och helger. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Tillträde och lön: Lön enligt avtal och tillträde snarast

Sista ansökningsdag: 13 September

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
16 februari 2025 (168 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se