Hoppa till innehåll
Biofuel Express S AB logotyp

Strategisk Key Account Manager för Sverige till Biofuel Express AB

Sista ansökningsdag
23 december 2024 (20 dagar kvar)
Publiceringsdatum
01 november 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Kontaktperson
Claus Roedsgaard
Email
Telefon
Vill du vara med om att påskynda den gröna omställningen inom den kollektiva trafiken och offentlig sektor?

Framtiden ser grönare och ljusare ut och nu letar vi efter passionerade person som vill ansluta sig till vårt företag.

Arbetsbeskrivning
Vi skulle välkomna en ambitiös och självgående strategisk Key Account som kommer att ta ett helhetsansvar för all kommersiell verksamhet som rör samverkan med kollektivtrafiksektorn i Sverige och offentlig upphandling. Målet är tydligt. Säkerställa omsättningstillväxt och befästa vår starka position genom att kontinuerligt interagera med nuvarande och nya potentiella kunder inom denna speciella sektor.

Du kommer att utveckla taktik för kundrelationer, strategier för intressenter, etablera starka kundrelationer och föreslå innovativa lösningar till högsta ledningen för att möta kundernas behov. För att säkerställa framgång på strategisk nyckelkund bör du ha omfattande försäljningserfarenhet inom en relaterad bransch, förmågan att förstå och utbilda kunder i regelverk och prissättningsformler, samt kunna generera affärs-leads i nära samarbete med Biofuel Express huvudkontor i Danmark.

Du kommer ges möjligheten att utgå från ditt hem och självständigt planera dina arbetsdagar/ säljaktiviteter. Minimum 10 dagar per kalendermånad kommer du att vara på vårt Sverigekontor i Landskrona. Bakom dig finns ett bra och informellt team som gör sitt bästa för att hjälpa dig med försäljningsuppgifterna.

Uppgifter och ansvar för strategiska nyckelkonton
  • Upprätthålla tilldelade nyckelkunder och tillhandahålla löpande kundsupport.
  • Utveckla och implementera strategier för hantering av kundrelationer.
  • Kommunicera med offentlig sektor för att övervaka kundernas förväntningar och tillfredsställelse.
  • Identifiera nya affärsmöjligheter och marknadsföra portfölj av produkter och tjänster mot dessa.
  • Etablera effektiva kommunikationskanaler mot interna och externa avdelningar.
  • Rekommendera och genomföra förbättringar i hanteringen av kundrelationer.
  • Hantering av kundfrågor och hitta innovativa lösningar på komplexa problem.
  • Övervaka mätvärden för försäljningsresultat och underlätta ingripanden i rätt tid
  • Utföra journalföring, samt förbereda försäljningsprognoser och rapporter
  • Utföra marknadsundersökningar och analyser av möjliga möjligheter till intäktstillväxt
Vi erbjuder
För rätt person erbjuder vi en varierande och spännande KAM & säljtjänst fylld med dagliga utmaningar, arbetsglädje och möjlighet till personlig utveckling i ett växande grönt företag inom en spännande och viktig bransch. Hos oss hjälps vi åt att hantera vardagens utmaningar, har korta beslutsvägar och en stark teamkänsla med ett gemensamt mål att lyckas tillsammans. Vi erbjuder fast lön + årlig bonus + tjänstebil, samt ett fritt arbete där du kommer kunna styra mycket av din tid.

Vi står för träning i produkterna och du kommer få en grundlig träning i vårt CRM-system (Super Office), vilket är det viktigaste system till framgång i jobbet.

Erfarenhet som krävs

  • Tidigare arbetslivserfarenhet som Key Account eller Key Account Manager för strategiska kunder i minst (3-5) år, inom offentlig sektor eller underleverantörsverksamhet/transportverksamhet, eller liknande
  • Kandidatexamen i företagsledning, marknadsföring eller ett relaterat område
  • Kunskaper i CRM-program, såsom SuperOffice, Salesforce eller HubSpot.
  • Omfattande erfarenhet av B2B-försäljning inom en närliggande bransch.
  • Fördjupad kunskap om strategier för hantering av kundrelationer.
  • Utmärkt interpersonell, kommunikations- och samarbetsförmåga.
  • Stort problemlösnings och analytiskt intresse.
  • Utmärkt organisatorisk och tidshanteringsförmåga
  • Gedigen presentationsteknik och bemästrar uppgiften av att "Take the room"
  • Möjlighet att avsluta affären
  • Flytande svenska och engelska; Andra språk är fördelaktiga.

Personliga egenskaper
Med din affärsförståelse och entusiasm skapar du bra, stabila resultat och fokuserar på långsiktiga kundrelationer. Du har god kommunikationsförmåga, är välkomnande och utåtriktad. Som person är du bra på att arbeta självständigt, men är också en lagspelare som förstår behovet av att hjälpa dina kollegor. Du är driven, serviceinriktad, trivs i en dynamisk miljö, brinner för grön omställning och tycker det är intressant att bidra till utvecklingen av ett snabbväxande grönt företag. Din privata livssituation tillåter flexibilitet i arbetet och resor i tjänsten.

Du är personen som fortsätter tills du får ett ja och som levererar höga resultat och nöjda kunder!

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten.

Ansökan
Du är välkommen att kontakta Chief Sales Officer, Claus Roedsgaard på +45 53830353 vid frågor. Sista ansökningsdag är 2024.12.30, men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

ANSÖKAN

Vänligan bifoga ditt CV och personliga brev i din ansökan och skicka till cl@biofuel-express.com
Biofuel Express S AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
23 december 2024 (20 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Biofuel Express är en ledande distributör av 100% fossilfria biodrivmedel som HVO100 Förnybar Diesel och B100 Biodiesel RME Premium. Vårt primära fokus ligger på marknaden för 100 % biobränsle. Vi brinner för den gröna påverkan som hållbara bränslen har på miljön.

Biofuel Express är specialister på att ge råd och beräkna fördelarna med fossila bränslen, och är rätt partner för dem som vill övergå till 100 % fossilfri drift för sina dieseldrivna tjänster.

Under de senaste 15 åren har vi specialiserat oss på att konvertera fordonsflottor och utrustning från vanlig diesel till 100 % fossilfri drift för bussar, lastbilar, bilar och system som stöds av dieseldrivna generatorer.