Hoppa till innehåll

Ekonomi- och kontorsansvarig

Publiceringsdatum
11 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Paperbox AB är ett företag som varit verksamt sedan 1996 och har utöver sin verksamhet i Sverige även dotterbolag i Norge, Danmark och Finland. För den Svenska verksamheten söker vi nu en Ekonomi – och Kontorsansvarig till kontoret i Karlstad. Våra kunder återfinns främst inom Present och Blomsterhandeln, Bokhandeln samt till större varuhus. Vi som arbetar på kontoret har jobbat i Paperbox under en längre tid och har en familjär och trivsam arbetsmiljö. Ägaren – Niklas – ansvarar för att ta fram många motiv till vår produktion av kort årligen tillsammans med vår fast anställda illustratör. Vi söker nu en ersättare till vår Ekonomi- och kontorsansvariga tjej som tyvärr lämnar oss efter 18 år. Rollen kräver en person som är trygg i löpande bokföring och normalt förekommande ekonomiuppgifter, och som gärna har erfarenhet av att genomföra bokslut. Du kommer att arbeta nära ägarna Niklas och Christina samt det övriga teamet på totalt nio personer i Karlstad. Ekonomirollen: Grunden för denna roll är löpande bokföring och övriga normalt förekommande ekonomiuppgifter. Du kommer att ansvara för fakturering, betalningar, hantering av obetalda fakturor samt löneadministration. Vidare ingår bokslut, månads- och kvartalsavslut, rapportering till relevanta myndigheter samt hantering av skatter, moms och avgifter. Du kommer även att administrera ekonomisystem och arkivera ekonomidokument. Kontorsansvarigrollen: I rollen ingår att uppdatera intranätet med säsongskort och kundinformation, hantera orderbekräftelser och frakter, samt personaladministration inklusive anställningsavtal och hantering av e-mailadresser. Du kommer även att uppdatera hemsidor, sköta diverse administrativa uppgifter som att beställa kontorsmaterial och hantera försäkringar, samt administrera system för frakt och telefoni. Krav: Vi söker dig med ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande kompetens, och flera års praktisk erfarenhet av självständig ekonomiadministration, inklusive löpande bokföring och normalt förekommande ekonomiuppgifter. Hög datorvana är ett krav, och erfarenhet av InDesign och PhotoShop är meriterande. Du bör ha goda kunskaper i både svenska och engelska. Vi värdesätter flexibilitet och en vilja att ta sig an både ekonomiska och administrativa uppgifter. Personliga egenskaper: Du är social, initiativrik och positiv. Du har förmågan att se vad som behöver göras och tar gärna initiativ för att lösa uppgifter. Du är lösningsorienterad med en stor portion sunt förnuft, och trivs i en flexibel och familjär arbetsmiljö. Varför Paperbox? Hos Paperbox får du en trivsam och prestigelös arbetsmiljö. Vi värdesätter en familjär atmosfär där alla är lika viktiga. Här får du möjlighet att ha roligt på jobbet och vara en del av ett framgångsrikt företag med långsiktig anställningstrygghet. Övrigt: Anställningen avser en tillsvidareanställning men inleds med en provanställning. Anställningsgraden kan diskuteras men är mellan 50-100 % enligt överenskommelse med Niklas. Tillträde snarast. Ansökan och kontakt I denna rekrytering samarbetar Paperbox Sverige med Qtym. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Jansson på anna.jansson@qtym.se alt 054-14 18 00 under veckorna 29 och 30 eller Susanne Ehn på susanne.ehn@qtym.se alt 054-14 18 00 från vecka 31 och framåt. Din ansökan vill vi ha senast den 7 augusti men vi vill också göra dig uppmärksam på att urval sker löpande varför tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökanden, ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker via ansökningsknappen.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
07 augusti 2024 (11 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se