Hoppa till innehåll

Ekonom/Ekonomiassistent till Special-Elektronik

Sista ansökningsdag
13 oktober 2024 (8 dagar kvar)
Publiceringsdatum
19 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Om Special-Elektronik AB Vi är en marknadsledande teknikleverantör inom AV-teknik, smarta hem och kabel-tv/fiberoptik med en omsättning på ca 340 miljoner kronor. Special-Elektronik grundades 1970 och har idag ca 55 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Karlstad med lokala säljkontor i Malmö, Halmstad, Göteborg och Stockholm. Läs mer om oss på https://specialelektronik.se. Är du en noggrann och strukturerad ekonom med erfarenhet inom leverantörsfakturor och lön? Vill du vara en del av ett växande företag som jobbar med spännande teknik och erbjuder en trivsam arbetsmiljö? Då kan detta vara tjänsten för dig! Om rollen Som ekonomiassistent hos oss så spelar du en viktig roll i hanteringen av våra leverantörsfakturor, där du ansvarar för allt från avstämning och kontering till betalning. Vi har leverantörer runt om i världen, så om du har kunskap om import av varor och tjänster är det en stor fördel. Utöver detta kommer du också att ansvara för företagets löner och bidra till den löpande bokföringen, både för bolaget och dess koncernbolag. Dina arbetsuppgifter kommer även att inkludera biträde vid månads- och årsbokslut, vilket ger dig en bred och varierad roll där du får utveckla dina kunskaper inom ekonomiområdet. Vi söker dig som är En serviceinriktad och positiv person som har ett öga för detaljer och gillar att arbeta strukturerat. Du trivs med att ta eget ansvar och har ett stort engagemang för att leverera högkvalitativt arbete. Då vi ständigt jobbar med att förbättra och effektivisera våra processer ser vi gärna att du gillar utmaningar och trivs i en föränderlig miljö. Att ta egna initiativ och ibland hantera uppgifter utanför dina primära arbetsområden ser du som en självklarhet. Kvalifikationer • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande • Några års erfarenhet av bokföring och lönehantering • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Vana vid att arbeta i Excel och andra relevanta datorsystem Meriterande kunskaper • Erfarenhet av importregler för varor och tjänster • Kunskap om affärssystemet Pyramid Vad kan vi erbjuda dig? Hos Special-Elektronik blir du en del av ett modernt och inspirerande kontor i Karlstad, där du omges av engagerade och hjälpsamma kollegor. Vi lägger stor vikt vid att skapa en arbetsmiljö som kombinerar trivsel med professionell utveckling, där du har utrymme att påverka och forma din roll. Här arbetar vi tillsammans mot framtiden, med teknik i framkant och ständiga möjligheter att utvecklas i takt med verksamheten. Anställningsform: Vikariat (15 månader) Arbetsort: Karlstad Arbetstid: Heltid Tillträde: November Ansökan och kontakt I denna rekrytering samarbetar Special-Elektronik med Qtym. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Graflund på sofia.graflund@qtym.se alt 070-423 34 23. Vi kommer att hantera ansökningarna löpande då vi tillsätter tjänsten så snart vi hittat rätt person. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande, ber vi dig skicka in din ansökan digitalt i systemet och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker via ansökningsknappen.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
13 oktober 2024 (8 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se