Hoppa till innehåll

Två arkivarier till kanslienheten

Publiceringsdatum
24 juni 2024
Antal tjänster
2
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda.

Två arkivarier till kanslienheten
Som arkivarie hos oss bidrar du i vårt uppdrag att ge råd och stöd till kommunens olika verksamheter samt att bevara och vårda information för framtiden. Det innefattar att vara kanslienhetens representant och att konsulteras i frågor som rör bevarande- och gallring, tolkning av regelverk/styrdokument och ansvara för utbildningsinsatser till kommunens medarbetare.

I rollen som arkivarie kommer du bland annat att få jobba med att:

  • Ordna och förteckna arkivmaterial
  • Lämna ut allmän handling på begäran
  • Ansvara för att ordna och förteckna de tidigare verksamheternas arkiv i befintlig informationsförteckning, enligt den verksamhetsbaserade arkivredovisningen, men även i allmänna arkivschemat.
  • Arbeta med informationsutvärdering och gallringsutredningar och utarbeta bevarande och gallringsplaner.

Kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning varav minst 60 hp inom arkiv- och informationsvetenskap eller likvärdig utbildning och motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet av att arbeta med informationshantering och arkivering i offentlig förvaltning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda projekt och hålla utbildningar.

Vi söker dig som ser värdet av att information hanteras på ett korrekt och säkert sätt samt att information bevaras och att varje medborgare har rätt till sin historia. Du är initiativrik och lyhörd i ditt arbetssätt och har förmågan att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt. Du har förmåga att kommunicera effektivt och samarbeta med olika intressenter, trivs med att ha många kontaktytor i ditt arbete, både internt och externt.

Arbetet kräver att du självständigt kan driva arbetet framåt på ett strukturerat och noggrant sätt med fokus på kvalitet. Du har även lätt att hantera förändringar och trivs med att arbeta med utvecklingsfrågor i din roll, samtidigt som du med din serviceinriktade inställning är engagerad i att möta behoven hos våra användare.

Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.

Anställningen
Heltid, tillsvidare.
Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 31 augusti 2024.

Kontaktperson 
Kristina Bergqvist, enhetschef, 0455-30 43 73
Adrian Althini, 0455-30 30 17

Facklig företrädare 
Nås via kommunens växel, 0455-30 30 00

Förmåner
I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal. Du kan läsa mer om våra förmåner här.

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
31 augusti 2024 (42 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se