Hoppa till innehåll

Enhetschef till Stöd i ordinärt boende

Publiceringsdatum
03 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Inom verksamhetsområdet stöd i ordinärt boende arbetar vi för att skapa en verksamhet med bra struktur, god kultur samt balans mellan effektivitet, kvalitet och välmående.
Är du en av dem som vill vara med oss?


Arbetsuppgifter
Uppdraget vilar på fyra grundpelare – verksamhet, personal, ekonomi och arbetsmiljö. Som enhetschef är dina arbetsuppgifter främst att leda, planera, kvalitetssäkra och utveckla verksamheten. Det är av stor vikt att du som enhetschef motiverar dina medarbetare till engagemang och delaktighet för att uppnå en god vård och omsorg.

Vi söker dig som har:
- Högskoleutbildning på kandidatnivå
- Dokumenterad chefserfarenhet med ansvar för personal, ekonomi och arbetsmiljö
- Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift
- B-körkort

Vi ser positivt på att du har erfarenhet inom kommunal vård och omsorg, men det viktigaste för oss är din erfarenhet och trygghet i ledarrollen.

För att trivas i rollen ser vi att du som person är trygg, stabil och har självinsikt. Du förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen och har förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt. Du säkerställer att budskap når fram och att förväntningar är klara för alla berörda parter. Arbetet ställer krav på att du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandarder.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Om arbetsplatsen
Du ingår i ledningsgruppen för verksamhetsområde stöd i ordinärt boende. Tillsammans med kollegor, medarbetare och verksamhetschef hittar du nya arbetssätt för att möjliggöra utveckling, där förutsättningar för medarbetare att utföra insatser med god kvalitet är grunden. Detta görs bland annat genom tydliga roller och ansvar samt lära av varandra utifrån ett helhetsperspektiv. För oss är det viktigt med rätt använd kompetens och i det arbetet har förvaltningen för omsorg och arbetsmarknad en kompetensförsörjningsmodell som hjälp. Vi arbetar med individens behov i centrum.

Om arbetsgivaren
I Karlshamns kommun blir du som chef erbjuden ledarskapsutbildning, coachande samtal, mentorskap och reflektion tillsammans med andra chefer – allt för att du ska känna dig trygg i din roll och för att skapa rätt förutsättningar att lyckas med ditt uppdrag.

Vi har en aktiv personalklubb som erbjuder diverse aktiviteter, rabatter och förmåner. Det finns möjlighet till hälsopaus i syfte att utföra hälsofrämjande aktiviteter på arbetstid och hos oss kan du byta semesterdagstilägget mot extra semesterdagar.

Information om tjänsten
Tillsvidareanställning heltid. Individuell lönesättning tillämpas.
Tillträde enligt överenskommelse. Innan anställning erbjuds behöver du visa upp id-handling: pass eller nationellt id-kort.

Enligt ett politiskt beslut ska Karlshamns kommun be om ett utdrag ur polisens belastningsregister i samband med denna anställning inom Förvaltningen för omsorg och arbetsmarknad. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "kontrollera egna uppgifter" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se)

För ytterligare information:
Maria Bengtsson, verksamhetschef: 0454-810 94

Fackliga företrädare:
Kommunal, 0454-811 91
Vision, 0454-811 15

Sista ansökningsdag
2024-08-18

Vi avser att intervjua kandidater den 9 september 2024.

Du kan läsa mer om hur Karlshamns kommun arbetar med rekryteringar HÄR

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
18 augusti 2024 (29 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se