Hoppa till innehåll

Kundrådgivare

Sista ansökningsdag
Idag (0 dagar kvar)
Publiceringsdatum
22 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Företagsbeskrivning


Vattenfall Eldistribution AB distribuerar el till hushåll, företag och samhälle – dygnet runt året om. Vårt elnät är över 12 000 mil långt och vi distribuerar el till nästan 900 000 kunder. Vi bygger, driver, underhåller och investerar i vårt elnät för att du som kund ska få en tillförlitlig leverans.



Om rollen


En spännande vardag – för en fossilfri framtid. Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät.

Drivs du av att ge topp-service till kund, och vill du vara med på Vattenfalls resa mot ett fossilfritt liv inom en generation? Till Vattenfall Eldistribution söker vi nu Kundrådgivare till gruppen Nätkundsservice.

Vattenfall Eldistributions Nätkundsservice är representerat i Solna, Umeå och Jokkmokk. Sammanlagt är vi omkring 30 medarbetare som tillsammans hjälper och stöttar våra kunder via kundgränssnittet. Vi sätter stolthet i att skapa kundupplevelser i världsklass, samt att leverera på överenskomna mål och därigenom bidra till utvecklingen av Vattenfall och bolagets varumärke.

I din roll som Kundrådgivare kommer du ansvara för att ge våra kunder snabb och professionell service. Du agerar ambassadör för Vattenfall genom att skapa förstklassiga kundupplevelser till våra kunder, främst via telefon och e-post. I samarbete med dina kollegor förväntas du ge rådgivning och återkoppling för en förbättrad elnätsleverans med fokus på kvalitet och kundnöjdhet. Vi arbetar enligt schema, kontorstid måndag till fredag.

Dina främsta ansvarsområden innefattar att:

  • Ge god service i en stor variation av frågor som berör kunden och vårt elnät
  • Arbeta med både inkommande och utgående samtal
  • Hantera fakturering och ersättningar till kund
  • inom verksamheten Hantera övriga administrativa arbetsuppgifter
  • Aktivt delta i förbättringsarbeten gällande arbetsuppgifter och arbetsmiljö



Kravspecifikation


Vi söker dig som har

  • Har fullständiga gymnasiebetyg eller likvärdigt förvärvad kompetens genom relevant arbetslivserfarenhet
  • Har tidigare erfarenhet från att arbeta med kundservice och ärendehantering, främst via telefon och e-post
  • Mycket god datorvana och generell systemvana. Vi arbetar i många olika system och stundtals kan det bli ett högt tempo
  • Talar och skriver flytande svenska och engelska

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av förbättringsarbete
  • Erfarenhet inom elbranschen
  • Kunskaper i fler språk än svenska och engelska i tal och skrift
  • Kunskaper inom Microsoft Office och SAP

Förutom de formella kompetenserna vi efterfrågar så lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är en positiv person som älskar att prata med kunder samt att ge god service. Vidare ser vi att du trivs med och tycker om att jobba mål- och resultatinriktat. Du är en kommunikativ, öppen och social person som lyssnar aktivt och har förmågan att på ett pedagogiskt sätt vägleda kunden och ge bästa möjliga service.

I rollen som Kundrådgivare får du möjlighet att lära dig om Vattenfalls verksamhet och hur energibranschen fungerar. Du kommer få en gedigen utbildning vilket innebär att du inte behöver vara en expert inom energi för att kunna söka tjänsten. Utbildningen varvar mellan teori och praktik i syfte att du, efter genomförd utbildning, ska känna dig trygg i att hantera de kundärenden som vi arbetar med.



Ytterligare information


Vi erbjuder

Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle så erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Vi uppmuntrar dig som vill komma vidare och utforska nya områden inom företaget. Med vår karriär- och utvecklingsmodell vill vi skapa tydlighet i vilka möjligheter du har att utvecklas i den inriktning du vill.

Det är viktigt att hela livet fungerar och därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera.

Placeringsort: Jokkmokk

För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Karl Niska 070-283 04 88.

För mer information kring rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Renée Li, renee.li@vattenfall.com

Fackliga representanter för denna tjänst är Christian Ericsson (Ledarna), Anne-Marie Sjöbohm (Akademikerna), Asim Nokic (Unionen) och Ulf Tengman (SEKO). Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00.

Känns detta som ett jobb för dig? Varmt välkommen med din ansökan senast den 12 november. Vi ser fram emot din ansökan!

Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer här: Mångfald och inkludering - Vattenfall

Vattenfall Eldistribution AB är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
Idag
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se